Ga naar inhoud

[OPGELOST] driver ethernet-controller


LL89

Aanbevolen berichten

Op een computer waar Windows2000 op stond heb ik nu XP gezet, alles werkt behalve dat alle "overige apparaten" bij het apparaatbeheer geen drivers hebben. Een van die apparaten is de ethernet controller dus ik kan niet op het internet om windows naar drivers te laten zoeken. Ik heb ook niets van cd-roms ofzo met drivers op. Het is een kloon pc dus ik kan ook niet naar de website van de fabrikant surfen. Het is mij ook niet helemaal duidelijk welke hardware in die PC zit.

Ik heb SIW geïnstalleerd in het hoop wat wijzer te worden. Ik krijg volgende info over de ethernet-controller: zie bijlage

Kan iemand mij wat tips geven hoe ik daaruit te weten kan komen voor welk apparaat ik precies drivers moet zoeken en waar ik die eventueel kan vinden.

Alvast bedankt

ethernet-controller.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een netwerkkaart op je moederbord (indien wel, wat is dan het type moederbord?)

Als het een losse netwerkkaart is, weet je dan toevallig welke kaart het is? Als we geen type hebben is het namelijk moeilijk zoeken naar een driver ervoor (of je moet everest eens downloaden & installeren, die kan je hardware uitlezen zodat je weet welke drivers je nodig hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via everest heb ik gevonden dat het om de Intel ICH6 PRO/100 VE Network Connection PCI gaat. En op de site van Intel heb ik de nodige drivers gevonden.

Merci voor de hulp, kwas Everst ook al tegen gekomen maar kdacht dat het hetzelfdde deed als SIW maar tis dus beter.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

het logje maakt mij helaas ook niet veek wijzer moet ik zeggen.

ik moet er wel bij zeggen dat sommige apparaten niet werken met xp.. als ze uit een oudere pc komen dan.

heb het zelf ook wel eens gehad.

een mogelijkheid zou zijn om de pc open te halen en te zien wat voor een netwerk kaart er in zit. vaak staat daar wel een merk en/of een typenummer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via everest heb ik gevonden dat het om de Intel ICH6 PRO/100 VE Network Connection PCI gaat. En op de site van Intel heb ik de nodige drivers gevonden.

Merci voor de hulp, kwas Everst ook al tegen gekomen maar kdacht dat het hetzelfdde deed als SIW maar tis dus beter.

Groetjes

Mooi dat het opgelost is. Inderdaad, eenmaal je het merk weet dan geraak je al veel verder

Mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.