Ga naar inhoud

Hulp bij aankoop van nieuwe laptop


eques

Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Het zou een laptop worden voor mijn studies. Nu ben ik van plan wel in de ict/elektromechanica richting te gaan (ingenieur) en dus lijkt een goede laptop die toch redelijk wat aankan mijn zeer belangrijk. Ik wil ook niet ieder jaar een nieuwe pc kopen, maar er liefst mijn studies mee doorkomen
  2. Wat is mijn budget ? Budget beperkingen heb ik niet echt, ik wil enkel dat mijn pc voldoende 'op de groei' gekocht is. Dus dat ik toch met ongeveer de beste dingen zit die er nu zijn zodat ik binnen een jaar of 5 niet moet veranderen van pc omdat ik niet meer meekan.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Liefst merkcomputer omdat ik geen ervaring heb met het assembleren van een laptop of desktop.
  4. Ga ik overklokken ? - Nee
  5. Ga ik later upgraden ? - Als het nodig is wel, maar het liefst zou ik al van in het begin van alles genoeg hebben zodat ik hier later geen zorgen meer moet over maken.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Usb 3.0 zou wel handig zijn, qua andere nieuwe functies zou ik niet echt weten welke er nog zijn of welke ik nog nodig zou kunnen hebben.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Liefst inbegrepen bij aankoop van laptop
  9. Ga ik zelf installeren ? - Is me om het even, ik heb al meerdere pc's geïnstalleerd met verschillende besturingssystemen, dus dat lijkt me geen probleem
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Voorkeur is er niet echt, maar ik dacht aan eventueel macbook pro.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Eventueel een muis, maar dat is minder belangrijk (daar kan ik later zelf nog over oordelen)
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Niet echt
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- In België, en het is me om het even van waar de pc komt, maar liefst uit België zodat ik nog ergens naartoe kan gaan als er iets aan scheelt.

Nu had ik al wat rondgekeken en al enkele laptops gezien. Onder andere een macbook pro. Nu vraag ik me af of deze laptops hun geld waard zijn en of het besturingssysteem degelijk is (heb bijna nog nooit met mac gewerkt). Ik zou eerder voor apple gaan omdat met de nieuwe versie van windows (8), vind ik dat ze het nogal hebben verprutst. Ik heb geen nood aan zulke apps op een pc, daarvoor bestaan er andere dingen. Ik zou dus liefst een laptop hebben zonder windows 8, maar om dan terug te grijpen naar windows 7 heb ik schrik dat mijn pc het toch geen 5 jaar zal uithouden omdat je dan weer een verouderde versie hebt. Verder zou ik het liefst ook meer dan 8 GB RAM hebben (12 of 16 lijkt me ideaal) en een beeldscherm van 15 inch (kleiner vind ik te onduidelijk en groter te groot om echt mobiel te zijn wat toch wel belanrijk is als je gaat studeren).

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen bij mijn vraag

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een laptop met 8GB is al meer dan voldoende. 16GB geheugen is in feite al overdreven voor gamepc dus laat staan voor een laptop. Maar goed, laptops met 16GB worden verkocht dus als je ene wilt kan je er zeker ene kopen :P

Win8 is tegenwoordig de standaard, als je iets koopt met Win7 dan is het een oud model dat nog ergens op stock lag en niet verkocht geraakte :D ...

Macbook met zijn eigen OS is zeker degelijk spul, maar persoonlijk vind ik dat te duur. Als je de notebook voor school gebruikt (richting ICT) moet je altijd eerst even goed nadenken. Op school gebruikt men soms applicaties of geeft men tooltjes die enkel op windows werken en dan heb weer een ander systeem nodig om daarmee te werken.

Wat betreft je bovenstaande systeem eisen laat je veel keuze open.

Dus kan je zeker eens kijken naar de voor de hand liggende notebookskes van HP (DV6-7350 of DV6-7380)

Persoonlijk zou ik in dit geval dan de keuze maken voor het goedkoopste model. Maar zowiezo ongeacht wat je kiest zou ik zeker aanraden om de standaard hardeschijf er uit te smijten en een SSD te plaatsen. De standaard hardeschijf kan je in een usb doosje steken zodat hem als externe usb hardeschijf kan gebruiken. In de laptop steek je dan een SSD van 120GB of 250GB naar gelang wat je denkt nodig te hebben. Het plaatsen van een SSD is de beste en enigste optie om een laptop echt beduidend veel sneller te maken. 16GB of 8GB geheugen maakt niets verschil!

aangepast door DieterGK
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.