Ga naar inhoud

4GB 1600MHz DDR3 CL11 SODIMM kopen


Silassiai

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik op internet aan het zoeken naar 4 Gb extra werkgeheugen en die moet gelijk zijn aan het werkgeheugen in de bijgevoegde foto.

Het geheugen is voor mijn laptop:

asus a55a sx031v

model: a55a

mb ver: k55a

Ik heb in totaal 2 sloten waarvan er in 1 een geheugenkaartje van 4 GB zit, graag wil ik in het andere slot dezelfde kaart steken. (merk hoeft niet perse het zelfde te zijn).

post-35728-1417705328,7279_thumb.jpg

Nu ben ik aan het mailen met een verkoper via internet en die adviseerd mij het volgende:

Beste Silas,

Bedankt voor je email.

Helaas komt de ASUS a55a niet voor in ons systeem.

De modules uit de onderstaande link zijn geschikt voor de ASUS K55a en hebben de zelfde specificaties als de huidige Hynix module(s):

ASUS/ASmobile K55 Notebook K55A geheugen van Kingston direct leverbaar

Beste Silas,

Bedankt voor je reactie.

De benaming 2xr8 heeft te maken met de chipsetting en deze komt overeen, de Cas latency is ook hetzelfde.

De modules uit de link zullen zonder problemen werken naast de module.

Indien je een 4GB of een 8GB module wilt plaatsen naast de huidige module, dan raden we de onderstaande modules aan:

Kingston 4GB 1600MHz DDR3 CL11 SODIMM - Interngeheugen.com

Kingston 8GB 1600MHz DDR3 CL11 SODIMM - Interngeheugen.com

Nu ben ik wat sceptisch over zijn beredenering over de chipsetting.

Klopt het dat het geheugen via de link 1xr8 is? en wat houdt 1xr8 en 2xr8 precies in?

Wat is het verschil in doorvoersnelheid ect. met 8 chips aan beide zijde of 4 chips aan beide zijde?

Heeft dat te maken met het 1xr8 en 2xr8?

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk in het verwoorden zodat ik een duidelijk antwoord hierop kan krijgen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Silas

post-35728-1417705328,6848_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De benaming 2xr8

Dit hoort 2Rx8 te zijn ;-)

2R staat voor 2 ranks en is double sided geheugen waar 1R staat voor single sided geheugen en 8 staat voor het aantal chips per rank.

2Rx8 is dus een aanduiding van de bouw van een geheugen module.

Nu word vaak aangenomen dat als een geheugen module aan twee zijden chips heeft dit een double sided module is en als er aan één zijde chips zitten het single sided modules zijn. Vaak is dit idd zo.

Maar een geheugen module met aan één kant chips kan wel een 2R module zijn en dit heeft er dan weer mee te maken met het pcb waarop de chips zitten en hoe deze is opgebouwd en aangesproken kunnen worden.

De info die je hieromtrent kunt vinden is echt heel miniem en zorgt vaak voor heel wat verwarring.

Welk geheugen nu werkt word bepaald door de geheugencontroller die gebruikt word in en systeem en hoeveel ranks deze kan aansturen.

Als een geheugencontroller b.v 8 ranks kan aansturen kun je in een systeem met 4 geheugen slots dus 4 double sided geheugen modules gebruiken, maar wanneer een geheugencontroller 4 ranks kan aansturen kun je maar twee double sided geheugen modules gebruiken en plug je er dan meer in een systeem geeft dit onherroepelijk fouten. 4 single sided geheugen modules werkt dan weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.