Ga naar inhoud

Vraag: Moederbord P8HZZ-V LE RAM geheugen (Dual)


Qui

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik ben hier dus nieuw en ik zal komende maanden en (hopelijk) jaren hier en daar wat vragen gaan stellen. Ik probeer zelf wat op te zoeken maar ik zou graag een makkelijke uitleg willen hebben in het nederlands over het RAM geheugen bij mijn moederbord die ik al een jaartje heb.

Ik heb dus Motherboard P8HZZ-V LE. Mijn vraag is hoeveel RAM kan daar in? Ik zie op de doos staan 4x DDR3 1866 (O.C.). Ik heb nu al 8 GB ram geheugen (2 x 4GB, juist mijn bak even opengedaan om te zien hoeveel slotjes er nog vrij waren en als er nog 2 vrij zijn en ik heb 8GB ram heb ik dus 2 kaartjes van 4GB hé ;)) en kan ik er nog RAM bijdoen? bv nog 2x 4 of whatever.

en dan mijn andere vraag, ik heb atm een HDD van 1 TB (931GB) kan ik er nog 1 plaatsen (HDD) zonder enige problemen? Want natuurlijk moet er nog plaats zijn op mijn mobo voor een kabeltje dat de HDD en Mobo verbind.

Ik ben nieuw en tegenover jullie allen vrij jong. Maar ik wil graag leren en nog meer leren over de computer. Ik zit in de informatica richting maar die gaat meer over software en niet over de hardware.

Groetjes,

Qui

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was dus ook reeds mijn vermoeden dat er een typefoutje zat in de type aanduiding vandaar dus ook mijn vraag achter Speccy logje.;-)

Dit is dus niet echt meer nodig nu ik het juiste type heb.:top:

Op beide vragen kan dus positief geantwoord worden.

JA je kunt extra geheugen bij plaatsen en dit tot een maximum van 32Gb.

JA je kunt een extra interne HDD inbouwen want het moederbord is voorzien van 4 SATA 300 poorten alsook 2 SATA 600 poorten.

Wil je dit zelf allemaal even nalezen dan kun je dat via DEZE LINK .;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.