Ga naar inhoud

Driver probleem om chipset - Hoe opnieuw istalleren?


Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn pc liep altijd vast tijdens het opstarten, ik kreeg dan een blauw scherm.

Ik heb de pc aangeboden voor reparatie bij een computer winkel.

De kosten voor het geheel controleren van de computer kostte standaard €35,--.

Mijn PC werkt nu weer goed en het probleem was:

"Driver probleem op chipset, deze is opnieuw geïnstalleerd"

De totale kosten waren €35,-- (controle + reparatie), dus de installatie zou niet veel voor hebben voorgesteld neem ik aan.

Nu mijn vraag:

Wanneer deze problemen zich weer voordoen in de toekomst, kan ik deze installatie dan zelf doen?

En zo ja, hoe dan?

Alvast heel veel dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de downloadpagina van Acer >> Acer | Download. vind je alle driver die je nodig hebt.

Je klikt op Desktop, Workstation > Aspire > Aspire M3641 > en vervolgens kies je het door jou gebruikte besturingssysteem en klikt op bevestigen waarna je een overzicht krijgt van alle drivers.

Nu mijn vraag:

Wanneer deze problemen zich weer voordoen in de toekomst, kan ik deze installatie dan zelf doen?

Je kan deze driver zelf installeren, al is het niet altijd dat een BSOD veroorzaakt wordt door een slechte of corrupte chipset driver :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze info.

Ik snap dat dit niet altijd het probleem hoeft te zijn, maar ik kan het altijd proberen voordat ik de pc weer voor reparatie aanbiedt.

Ik zie 9 drivers allemaal met de datum 2008/12/11

Zijn dit de meest recente versies?

Het zijn allemaal zip bestanden.

Ik heb zojuist het stuurprogramma voor chipset gedownload en uitgepakt.

Moet ik dan het setup.exe file als administrator uitvoeren om deze opnieuw te installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn idd de meest recente drivers voor je systeem.

De drivers voor je grafische kaart of het geluid kun je vaak recentere vinden bij de makers ervan.

Maar ik zou zeggen repareer niets als het goed werkt ;-)

Het gewoon uitvoeren van een setup.exe bestand zou moeten volstaan om de driver te installeren maar het uitvoeren als administrator zal niet voor problemen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.