Ga naar inhoud

[OPGELOST] externe harde schijf


Aanbevolen berichten

het is meer een vraag dat ik heb ik zou mij een dus een externe harde schijf van 500 GB wille kopen want ik zet nu alles op dvd schijfjes maar als ik iets verander moe ik dat altijd branden.

maar mijn vraag is of zo een externe harde schijf betrouwbaar is ik bedoel als er iets mee gebeurd dat je ineens geen files meer kan afhalen dan ben je alles kwijt en dat wil ik wel niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou durven stellen dat een externe hdd betrouwbaarder is dan zelfgebrande schijfjes.

ge moet hem natuurlijk niet uit uw pollen laten vallen. heb je hem niet nodig, dan sluit je hem niet aan en verleng je zo zijn levensduur. ik heb er zelf 3, de oudste is 6 jaar, staat vol gegevens ( die ik al lang n iet meer gebruik maar toch niet wil weg doen) en werkt nog perfect! de jongste is een WD Mybook van 500 gb (92 euro in de colruyt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou durven stellen dat een externe hdd betrouwbaarder is dan zelfgebrande schijfjes.

ge moet hem natuurlijk niet uit uw pollen laten vallen. heb je hem niet nodig, dan sluit je hem niet aan en verleng je zo zijn levensduur. ik heb er zelf 3, de oudste is 6 jaar, staat vol gegevens ( die ik al lang n iet meer gebruik maar toch niet wil weg doen) en werkt nog perfect! de jongste is een WD Mybook van 500 gb (92 euro in de colruyt).

ok dan zal ik mij eentje vragen ik krijg eentje voor mijn A attest whiiii ^^

ik hoop dat er nooit iets mee gaat gebeuren

want iemand heeft dat eens voor gehad hij sluit hem aan en hij kan ze niet meer lezen niks afhalen of bijzetten hij was alles kwijt en dat was wel redelijk veel sindsdoen durfde ik het mij niet aanschaffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan bij een harddisk helaas voorkomen. Soms stoppen ze ermee & dan ben je je data kwijt. Op dat vlak heb ik nét iets meer vertrouwen in DVD's (als daar een kras in zit kan je de rest van de data nog bijna altijd uitlezen, en beter een stuk van je data terug dan alles kwijt).

Het ideale is natuurlijk 2 externe HD's kopen & op beiden exact hetzelfde zetten (kan je door software laten regelen, zodat je niet altijd ervoor moet zorgen dat ze mooi gesynchroniseerd staan).

Ik ben ook al eens 200 gigabyte aan gegevens verloren door een schijfcrash, en sindsdien heb ik gewoon mijn schijven in een raid5 zitten. Dan mag er altijd 1tje kapot gaan, ik verlies geen gegevens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Externe harde schijven..

Heb er ondertussen al 3 gehad, van verschillende groottes.

Ik ben beetje onhandig soms, laat ze wel eens vallen. Als je dat niet doet (:biggrin:) en je wilt veel data opslaan, heb je er echt veel aan. Het is een verlenging van je interne HD, zo kun je het zien.

Overigens kun je, ondanks dat het een keer foutgaat met het lezen, altijd je data wel terugkrijgen. Denk wel na over de grootte, ivm met de dvd's of avi's. Als je enkel kleine bestanden erop zet, dan is 250 gb wel voldoende. Zet je er veel dvd's op en wil je niet veel weggooien, kan je beter richting de 500 gb of 1 TB denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Externe harde schijven..

Heb er ondertussen al 3 gehad, van verschillende groottes.

Ik ben beetje onhandig soms, laat ze wel eens vallen. Als je dat niet doet (:biggrin:) en je wilt veel data opslaan, heb je er echt veel aan. Het is een verlenging van je interne HD, zo kun je het zien.

Overigens kun je, ondanks dat het een keer foutgaat met het lezen, altijd je data wel terugkrijgen. Denk wel na over de grootte, ivm met de dvd's of avi's. Als je enkel kleine bestanden erop zet, dan is 250 gb wel voldoende. Zet je er veel dvd's op en wil je niet veel weggooien, kan je beter richting de 500 gb of 1 TB denken.

ik draag er wel goe zorg voor

en ik ga nie liege ik download veel dus er moet veel op komen :P

hopelijk crashed ze nooit :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan ook twee externe HD's , en daar heb ik nog nooit probolemen mee gehad.

Maar je kan je allerbelangrijktste bestanden online back-uppen.

Dat is bij sommige diensten gratis, maar ook betalend.

En je kan ook vragen dat ze een DVD met je data opsturen.

Alleen het uploaden en downloaden kan lang duren.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.