Ga naar inhoud

webruimte bijna vol


Aanbevolen berichten

Heb mischien een beetje een dom vraagje, maar ik ben een leek in die dingen en hoor graag bevestigd wat ik denk voor ik het doe. :embarassed: Bij het bekijken van mijn webruimte in Cpanel op mijn host, merkte ik dat ik ongeveer op 90 percent van mijn discruimte sta. nu is mijn website eerder klein en het verbaasde me wel dat ik al 450 mb van de 500 in gebruikt heb. Ik vermoed dat wanneer ik mijn site update dat er bestanden op blijven staan die niet meer nodig zijn en dat zo na verloop van tijd mijn discruimte vol raakt. Zou het een optie zijn om de map public-html volledig leeg te maken en mijn site opnieuw te uploaden. Ik neem aan dat dan de overbodige bestanden weg zijn en ik dan terug meer plaats heb. Is deze redenering correct of help ik dan mijn site om zeep ? :hmmmm:

post-30085-1417705364,747_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me niet echt een probleem.

Voor de zekerheid kan je altijd eerst een kopie maken, naar je computer, van de volledige map.

Maar normaal zijn dat enkel de bestanden van je site. En gaat dit waarschijnlijk dus niet veel uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de ganse mikmak verwijderd en terug geupload. ik zie nu weer hoe klein mijn site weer is. Het gaat van 450 mb terug naar 52mb. Ik leer hier uit dat ik na een tijd dit eens moet herhalen, want dat er inderdaad heel wat bestanden op de schijf van de host blijven staan die niet meer nodig zijn na een nieuwe upload. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo. :-)

Dan worden er misschien een hoop statistieken opgeslagen.

Of een backup.

Indien dat zo is, kan je dat vast wel uitzetten in je Cpanel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.