Ga naar inhoud

Website ontwerpen en online zetten


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb onlangs een domeinnaam gekocht bij Easyhost (zonder linux & windows webhosting en zo).

Als ik mij inlog op Easyhost kan ik mijn domeinnaam wel oproepen, maar ik heb alleen volgende opties:

  • E-mail adressen
  • Nameservers
  • DNS records aanpassen
  • Web forwarding
  • WHOIS gegevens wijzigen

Met deze opties kan ik (denk ik) nergens de website opbouwen en uploaden naar het internet.

Op dit moment heb ik dus gewoon een domeinnaam, maar weet niet waar ik webpagina's kan ontwerpen en hoe ik ze dan online kan zetten.

Dit is de eerste keer dat ik een website maak, dus ik ben nog een echt groentje op dat vlak.

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes,

Spoink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

om een website online te krijgen heb je 2 dingen nodig:

  • Een domeinnaam (url)
  • Webruimte (op een server)

En om deze 2 samen te laten werken,

moet je bij de instellingen van je webruimte, je domeinnaam toevoegen.

Andersoms (domeinnaam verwijzen naar webruimte) is ook mogelijk, doormiddel van die optie die je zelf aan vernoemde: Web forwarding.

Maar de andere optie lijkt me logischer en beter.

Dus wat je nu nog nodig hebt is webruimte.

Hierin is veel keuze, zowel gratis als betalend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Spoink,

Voor een website heb je in feite 3 dingen nodig:

- Een gereserveerde naam

- Een ruimte op het web om je website te plaatsen.

- De website zelf.

Als ik het goed begrijp heb je wel een naam gereserveerd, maar nog geen ruimte (we noemen dit web-hosting) en nog geen website.

Voor wat betreft de webhosting bestaan er, zoals funyboyke al schreef, heel veel oplossingen.

Als je echter een site wilt bouwen met een bepaald doel, zoals voor je hobby of je bedrijf, dan raad ik je absoluut aan web-hosting bij een hosting-bedrijf (zoals bv. bij Easyhost, waar je ook je domeinnaam hebt laten registreren) te nemen.

En dan de website zelf.

Als je hem zelf wilt maken, dan kan ook dat op heel veel manieren.

Het internet zelf 'spreekt' eigenlijk maar 1 taal; HTML (HyperText Markup Language).

Hoewel de grondbeginselen van het maken van een website m.b.v. HTML niet heel erg moeilijk te leren zijn, zijn er ook goede andere mogelijkheden om een site te maken.

Heel veel websites worden tegenwoordig gemaakt m.b.v. een CMS-programma (CMS betekent Content Management System).

Er is een grote verscheidenheid aan CMS-software, zowel gratis als waarvoor je moet betalen.

Voordeel van een CMS is dat, als je het betreffende CMS begrijpt, je snel mooie een website kunt bouwen, die goed te onderhouden is. Nadeel van een CMS is dat je, om de met het CMS een website te bouwen, wel eerst met de CMS moet leren omgaan ... en dat is vaak helaas niet makkelijk. Google maar eens op website bouwen met CMS.

Ook zijn er heel veel sites waar je online eenvoudige tot zeer complexe websites kunt bouwen. Wederom ook hierin bestaat een grote verscheidenheid. Google maar eens op online website maken.

Vaak zijn met deze online site-bouwers snel mooie websites te maken. Nadeel is dat je ze vaak niet op je eigen domein kunt onderbrengen.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

groet,

jahewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.