Ga naar inhoud

Power LED aansluiting


zerman

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik weet niet waar ik de power led aansluiting op moet zetten. Er is geen aansluiting voor??? Of wel... Dan zit die er boven, maar dan is dat een 3 pin aansluiting en ik heb een 2 pin aansluiting. Hoe zit dat dan?

http://download.gigabyte.us/FileList/Manual/mb_manual_ga-h61m-d2(s2v)-b3_e.pdf

Een link voor de handleiding, als u fotos nodig heeft, dan zal ik die plaatsen.

Ik dank u vriendelijk smile2.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi zerman,

Uit de handleiding blijkt dat jou mobo 3 pinnen heeft voor de power-led:

1x plus en 2x min.

Jou power-led heeft echter maar 2 aansluit-punten: 1x plus en 1x min.

Begrijp ik dat zo goed?

Ik weet niet of het zou gaan werken als je deze led op je mobo alleen aansluit op de plus-pool en 1 van de min-polen ...

Heb je de led te samen met de mobo gekocht?

Zo niet, dan zou ik teruggaan naar de leverancier en vragen de led in te mogen ruilen tegen een led die wel geschikt is voor jou mobo.

groet,

jahewi

aangepast door jahewi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi zerman,

Uit de handleiding blijkt dat jou mobo 3 pinnen heeft voor de power-led:

1x plus en 2x min.

Jou power-led heeft echter maar 2 aansluit-punten: 1x plus en 1x min.

Begrijp ik dat zo goed?

Ik weet niet of het zou gaan werken als je deze led op je mobo alleen aansluit op de plus-pool en 1 van de min-polen ...

Heb je de led te samen met de mobo gekocht?

Zo niet, dan zou ik teruggaan naar de leverancier en vragen de led in te mogen ruilen tegen een led die wel geschikt is voor jou mobo.

groet,

jahewi

Dat klopt inderdaad. Ik heb zelf een 2 pin aansluiting en mijn mobo heeft er 3. De mobo heb ik van een vriend gekregen en de led aansluitingen zitten nog aan mijn kast. Ik heb namelijk allemaal nieuwe onderdelen gekocht zodat ik zelf een pc in elkaar kan zetten. Ik wilde dan mijn eigen kast nog gebruiken omdat dit geld bespaarde :P

Ik ga het proberen om hem gewoon aan te sluiten, dit kan verder geen kwaad dan? En als ik hem niet aan sluit? Doet de pc het dan niet goed of is dat alleen het lichtje daar aan staat als de pc ook aan staat..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi zerman,

Zoals je kunt zien in de handleiding hebben de pinnen op het mobo verschillende functie's (aan, uit en blink).

Vandaar, zo als gezegd, dat ik niet weet of het ansluiten van een LED met slechts 2 aansluit-punten gaat werken en, als het werkt, of de led dan ook juist werkt. Dat zul je moeten uitproberen.

Uitproberen kan dan ook volgens mij geen kwaad.

Het niet aansluiten van de LED heeft, volgens mij, geen gevolgen voor de werking van de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi zerman,

Zoals je kunt zien in de handleiding hebben de pinnen op het mobo verschillende functie's (aan, uit en blink).

Vandaar, zo als gezegd, dat ik niet weet of het ansluiten van een LED met slechts 2 aansluit-punten gaat werken en, als het werkt, of de led dan ook juist werkt. Dat zul je moeten uitproberen.

Uitproberen kan dan ook volgens mij geen kwaad.

Het niet aansluiten van de LED heeft, volgens mij, geen gevolgen voor de werking van de PC.

Bedankt voor het helpen :) Ieder geval een mooi antwoord waar ik graag op hoopte. Ik kan dan altijd nog een converter bestellen. Verkopen ze volgens mij niet in Nederland als ik zo op internet rondneus :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag, zerman.

En mocht je nog vragen of problemen tegenkomen, dan kun je die hier (evt in een nieuw eigen onderwerp) natuurlijk altijd stellen.

Veel sukses,

jahewi :)

Alles is prima gelukt :)

Pc draait lekker vlotjes :D En...... het lampje brand gewoon :) heb hem gewoon kunnen aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.