Ga naar inhoud

vind externe hd niet


michelF

Aanbevolen berichten

heb een externe hd maar vind hem niet op mijn pc onder windows 7,heb al gekeken onder schrijfbeheer maar hij staat er niet bij,heb hem voorheen aangesloten gehad met onder xp en spellen voor de wii erop gezet,nu wil ik hem formateren maar heb nu windows 7 64 bit,maar vind hem niet,hoe krijg ik dat nu opgelost,

Mvg,michelF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt al geprobeert via schijfbeheer...?

Zie je niet ergens 'n "vreemde schijf" staan, enkel te herkennen via de schijf-grootte, die je dan moet importeren...?

(ik ervaarde dit ook als ik (recentelijk) "andere back-up-schijven (niet op deze PC gebruikt)" aansloot op m'n Windows 7 Ultimate 64-Bit...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch...

Zijvraag > heb je thuis 'n Mac (Apple computer)...?

Vééél gemakkelijker dan PC (sorry guys... Ere wie ere toekomt...) > aansluiten & het OS geeft automatisch 'n pop-up als de schijf niet herkend word... That's why I love Mac's... :-)

Op PC-vlak :

* de HD spint (draait) als je hem aansluit op netspanning...?

* je PC uitleggen > je Ext HD (via USB) aansluiten op je PC > netspannning van je Ext HD aanleggen > je PC opstarten > naar "aparaat-beheer" gaan > "schijf-beheer" openen/aanklikken > "ergens" (in de lijst van al de devices CD/HD's) MOET er dan 'n soortgelijke melding staan "vreemde/onbekende schijf - ....GB" > R-klikken (muis) op het (kleine) L-vlak van deze (vreemde/onbekende) schijf > "importeren als "simpel volume" > verder klikken (bevestigen tot de "vreemde schijf" geïmporteerd & geformateerd (indien gewenst) is. Dat zou het moeten zijn, ik heb dit deze week x-aantal keer gedaan...

Indien je geen "vreemde/onbekende schijf" vind in de lijst, zou het kunnen (!) zijn dat er 'n kink in je USB-kabeltje zit...

> oplossing "B" = 'n andere USB-kabel aansluiten op je Ext HD & opnieuw proberen (herstarten !)...

> oplossing "C" = HD uitbouwen (uit de Ext behuizing, indien je technisch aangelegd bent) & (via SATA-kabel) intern aansluiten... & opnieuw proberen (herstarten !)

Indien dit nog niet helpt > mij effe laten weten, doch ik kan pas van thuis uit (s' avonds & weekend) in aparaat-beheer kijken (bij mij op 't werk blokkeren ze dit...)

Grtz, H.

- - - Updated - - -

> oplossing "C" = HD uitbouwen (uit de Ext behuizing, indien je technisch aangelegd bent) & (via SATA-kabel) intern aansluiten... & opnieuw proberen (herstarten !)

...Tenzij jouw HD 'n PATA/IDE-schijf is, dat sluit 'n ietske moeilijker aan op SATA...

Probeer eerst plan "A" , dan "B" & als 't dan nog niet werkt > let me know... :-)

aangepast door Nam-Reh
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een externe hd maar vind hem niet op mijn pc onder windows 7,heb al gekeken onder schrijfbeheer maar hij staat er niet bij,

Vind je ze terug onder:

Configuratiescherm > Apparaatbeheer > Universal Serial-bus Controllers als USB apparaat voor massaopslag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.