Ga naar inhoud

[OPGELOST] Verticale lijn over scherm


Robo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb nog eens een klein vervelend probleem.

Ik heb op het scherm van mijn latop een verticale wit/gele lijn over scherm. Ze is 1mm breed en ze situeert zich aan de linkerkant van het scherm. Ze loopt helemaal van boven tot beneden over het scherm.

Heeft dit misschien te maken met de drivers van de beeldschermkaart ofzo. Aan het scherm zelf zal het vermoedelijk niet liggen denk ik.

Overlaatse kreeg ik nog een tweede lijn op een kleine afstand van die andere lijn. Deze flikkerde aan en uit en verdween dan. Deze lijn is altijd te zien. Best wel verlend en vind niet direct een oplossing.

Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijn blijft als ik erop druk. Garantie is net gedaan. Volgens mijn vader ligt het eerder aan de drivers en moet ik het stuurprogramma nog eens herinstalleren. Zo'n TFT-scherm zou werken of niet werken. Het scherm is niet opgebouwd uit lijnen waardoor het onwaarschijnlijk zou zijn als er zo'n lijn kapot zou zijn. Ik zou de herstelcd's misschien eens moeten proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robo, ik kan je alvast met zekerheid vertellen dat het zoals je zelf zegt zeker géén harware matige fout is! Het is zeker ergens aan je PC, het zou meschien toch kunnen zijn dat een kabeltje los is gekomen. Maar daar zou ik nog niet aan gaan prutsen. Eerst eens horen wat het herinstalleren van de drivers doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Het kan aan je scherm liggen... Maar ook aan je stuurprogramma's van je graka... Ga anders eens kijken bij je hardware of alles oke is... configuratiescherm=>hardware en even kijken of er geen vraagteken staat bij je graka anders even je stuurprogramma's downloaden... Maar in 90% van de gavallen is het binnen in dat niet meer werkt zolas Darthia eerder al zei een technisch defect... Laat ons zeker iets weten...

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de feedback.

Morgen krijg ik even assistentie van mijn vader om het juiste stuurprogramma er terug op te zetten. Bij de beeldscherminstellingen en videokaart geeft hij weer dat alles correct werkt. Efee afwachten wat het resultaat gaat zijn van de stuurprogramma's er terug op te zetten. Als dat niet werkt zal het helaas technisch zijn. Ik zal morgen het resultaat meedelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Is die lijn er al aanwezig van vlak in het begin?

Als je zelfs bij het zwarte scherm waar je biosgegevens enzo in voorkomen dit voorhebt, dan kan je met zekerheid zeggen dat het ofwel je videokaart is (weinig waarschijnlijk), ofwel je bekabeling / scherm is die naar de knoppen is (waarschijnlijker).

Scherm vervangen op een laptop kost gemiddeld rond de 3à400€ als het een standaard scherm is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuurprogramma's terug installeren heeft niets uitgehaald. En de lijn is er vanaf de computer gestart wordt dus het zal zijn zoals Masters zegt. Iets technisch binnenin, mogelijk een slecht contact. Garantie is net gedaan en heb de laptop 800 EURO betaald ipv 1500 toen, via een vriend zijn werk. Was dus een superprijs. Voorlopig laat ik het zo. Het is wel vervelend maar ni echt mega storend.

Bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.