Ga naar inhoud

[OPGELOST] computer afsluiten met afstandbediening kan dat!!


bart 16

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik kwam op een idee en ik vroeg me af of dit kan... Als je thuis 4 pc's hebt staan en er staat 1 pc op, niet de hoofdcomputer maar een gedeelde pc zou je die dan kunnen afsluiten op een willekeurige plaats in huis zonder de computer zoals normaal gezien uit te schakelen... Is er een manier om die pc uit te schakelen zonder het zelf te doen... Kan dat via een andere pc misschien ?? of met een afstandbediening ?? Ik vroeg het me even af...

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je pc wel met een programma (software) laten afsluiten na een bepaalde tijd of op een bepaalde tijd. Maar ik weet niet of je dat via een andere pc zal kunnen. Je kan ook gewoon verbinding met extern bureaublad doen en dan op Start, Uitschakelen, Uitschakelen. Ik denk dat het meschien wel zal werken. Maar dan moet je wel telkens verbinding maken met die pc die je wilt afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met Radmin is het in ieder geval mogelijk. Daarvoor heb je Radmin Server nodig en Radmin Client. De server zet je op de pc die je vanop afstand wil bedien de client op de pc die je gebruikt om te bedienen. Je kan dus de pc volledig overnemen en alles uitvoeren , ook afsluiten. Terug opstarten is een andere zaak, daar voor moet je bij je bios een aantal instellingen doen ('ping to boot from LAN).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.