Ga naar inhoud

Her-installatie Win XP Pro > GIGABYTE MoBo > enkel IDE-aansluiting "zichtbaar"

Nam-Reh

Aanbevolen berichten

Hi !

In 't kort...

(gisteren) Win XP Pro moeten herinstalleren op m'n GIGABYTE MoBo (MoederBord, dual-boot met Win 7 Ult 64-Bit)

> enkel het IDE-aansluitpunt (HDD & DVD/RW) was zichtbaar (voor de installatie) :hmmmm:

Alle (6) SATA-aansluitpunten (+ HDD's) zijn niet zichtbaar... (in "mijn computer")

Nu nog steeds, na alle updates doorlopen te hebben & alle MoBo-drivers geinstalleerd te hebben.

Gezien (het ontbreken van) mijn ruime kennis (quasi niks dus) van BIOS ('k heb deze nacht m'n image van Win 7 Ult 64-Bit mogen terug zetten :embarassed: na ge-experimenteer dat mislopen is) de vraag > hoe kan ik dit (liefst veilig) "aanpassen" (vermoedelijk in BIOS), zodat ik alle HDD's "zie" als ik op XP Pro werk...? :embarassed:

Thanks, H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het me goed herinner heeft XP de drivers voor sata-schijven niet aan boord en moet je die installeren.

Vraag 1: heb je de drivers van die sata-schijf nog - zo niet dan kan je ze (las ik) binnenhalen van de site van je moederbord (is dus even zoeken ernaar)

Vraag 2 : heb je nog wel een diskette-station - want 9 op 10 bestaat de kans dat je bij het installeren van die drivers alleen de keuze hebt om ze te gaan zoeken (afhalen) van een diskette - tja, dat was in die tijd zo hé? - maar daar zijn wel oplossingen voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.