Ga naar inhoud

Draadloos en LAN


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende situatie:

Ik heb een desktop PC en een laptop. Voor de laptop maak ik gebruik van een draadloos netwerk.

Onlangs heb ik echter Telenet digitale televisie aangeschaft. Ik was verplicht om met power adapters te werken (heb geen UTP-kabel in huis).

Voor mijn internetverbinding heb ik het volgende gedaan:

  • Power adapter ingeplugd aan het stopcontact waar mijn desktop PC staat.
  • Tussen de Power adapter en mijn PC zit mijn router.
  • Vanaf de router vertrekt er een kabeltje naar mijn PC.

Als ik op mijn desktop PC verbinding maak met internet, doet hij dat steeds via de draadloze verbinding.

Bestaat er een mogelijkheid om gebruik te maken van de LAN verbinding om met mijn desktop PC online te gaan?

M.a.w ik zou die LAN-verbinding als eerste keus willen op mijn desktop.

Ik weet echter niet of dit mogelijk is en hoe ik dit zou moeten fixen.

Mijn draadloos netwerk moet tevens behouden blijven voor de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Skoebidoe,

(leuke naam ;-))

De situatie begrijp ik niet helemaal tot in detail, maar dat is misschien niet nodig voor het oplossen van je probleem.

  • Vanaf de router vertrekt er een kabeltje naar mijn PC.

Gaat dat om een UTP-kabeltje zoals in de afbeelding hieronder?

utp_blau_062-500x500.jpg

Normaal gesproken zou je verwachten dat de computer altijd een bekabelde verbinding verkiest boven een draadloze. Controleer dus ook nog eens als de groene lampjes branden waar de kabel in de computer gaat.

Mocht dit allemaal in orde zijn kan je er altijd voor kiezen om je draadloze adapter in je desktop uit te schakelen.

Ga hiervoor naar Start - Configuratiescherm - Netwerk en Internet - Netwerkcentrum - Adapterinstellingen wijzigen.

Selecteer je draadloze internetadapter en klik op Dit netwerkapparaat uitschakelen.

Groet,

Mako

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad over dit kabeltje. Het groene lampje achteraan op de PC brandt inderdaad.

Ik heb uw raad opgevolgd maar had in eerste instantie schrik dat ik dan geen verbinding meer zou kunnen maken met de laptop.

Het lukt echter! Ik wist niet dat het zo simpel was :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.