Ga naar inhoud

crossfire hd 5770 of single 7870?


Aanbevolen berichten

hallo,

Ik zit nu met een dilemma of ik mijn crossfire 5770 setup zou houden of een hd 7870 zou kopen.

Ik kan een 7870 kopen voor 175 euro dus daar zit ookal het probleem dat dit in mijn ogen niet zoveel is.

Ik draai alles op een single monitor met 1080p resolutie.

iemand die advies heeft?

mvg,

volcom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens een paar reviews opgezocht zowel van een HD5770 Crossfire set-up als een HD7870.

HD5770 Crossfire >> ATI Radeon HD 5770 CrossFire review - Metro 2033 (DirectX 11) | Hardware.Info België

HD7870 >> AMD Radeon HD 7870 GHz Edition / 7850 review - Metro 2033 (i7 3960X) | Hardware.Info België.

Als vergelijking heb ik de game Metro 2033 genomen en blijkbaar doet je Crossfire set-up het erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

bedankt voor de links xD en inderdaad de crossfire setup doet het nog goed tegen de single 7870 ghz.

De 7870 zou ik wel nog kunnen overclocken op de stock koeler blijkbaar wat bij de 5770's niet echt gaat.

Het enige verschil is dus dat de 7870 nieuwere technologie heeft en minder verbruikt?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd dat is het ook niet echt waard. en van de 2 kaarten te verkopen dan haal ik ongeveer een 100 euro ervan terug.

maar de crossfire stup draait wel op 8x ipv op 16x maar ik weet niet of dat een verschil maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt volgens mij niet veel uit, heb zo eens een filmpje gezien op YouTube over een test met een single, dual en tripple set-up van grafische kaarten.

Het moederbord was een Asus Maximus V Formula iZ77 dacht ik me te herinneren, en zelfs in tripple set-up had dit geen negatieve gevolgen voor de prestaties waar het derde slot dan in x4 modus zou werken.

Mocht ik het filmpje kunnen terug vinden zet ik je hier de link neer ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een gelijkaardig filmpje gevonden met twee GTX580 in SLI, éénmaal getest in PCIe x16 en getest in PCIe x8.

Zie het filmpje zelf eens voor wat betreft de performance verschil en je zult zien dat het te verwaarlozen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.