Ga naar inhoud

PC fomratteren, onbekende problemen


Fredman

Aanbevolen berichten

Hallo, ik formatteer al vaker een laptop. Zowel de mijne als die van mijn vriendin als die van mijn ouders of zus.

Nu ben ik dat aan doen voor mijn schoonmoeder en daar heb ik enkele problemen mee die ik nog nooit ben tegengekomen. Ik dacht dat het vlot zou gaan want ze heeft een recovery cd van haar laptop (ASUS). Eerst heb ik met G-Parted de C:-schijf geformatteerd, vervolgens opgestart met de recovery cd en ik zie "windows is loading files" dus ik denk dat ik goed bezig ben.

Uit het niets krijg ik in grote rode koeieletters ERROR op mijn scherm... Ik onderneem een tweede poging en opnieuw hetzelfde probleem... bij een derde poging lukt het plots wel, maar vreemd genoeg staat het dvdstation met de recoverycd gewoon open. Dus is hij op zichzelf bezig????

Ik content, windows geraakt geïnstalleerd. Maar dan krijg ik de melding dat ik geen ligitieme versie van windows heb. Hoe kan dat? Ik heb niks illegaal gebruikt?

Dat was mijn probleem. Maar daarnet nadat ik wat updates en programmas had geïnstalleerd, begint de computer opnieuw aan een recovery... opnieuw geen cd in het dvd-station... gewoon uit zichzelf weer en ik zie weer staan "windows is loading files" en daarna terug de recovery wizzard.

Wat loopt er precies allemaal mis. Waarom kan ik niet recoveren van de recoverycd, waarom doet hij de herinstallatie van windows uit zichzelf en waarom zou mijn windows versie dan plots niet ligitiem zijn?

Veel vragen dus :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.