Ga naar inhoud

Problemen met geluidskaart


Aanbevolen berichten

Sinds vorige week heeft de PC van mijn ouders problemen met zijn geluidskaart. Als ik het volumepaneel wilde openen, dan zei de computer:

Er zijn geen actieve mixerapparaten beschikbaar. Open het Configuratiescherm als u mixerapparaten wilt installeren, klik op Printers en andere hardware en vervolgens op Hardware toevoegen.

Deze toepassing wordt nu afgesloten.

Alsof Vrijdag de 13de ermee gemoeid is, heeft mijn PC nu ook dit probleem.

Wat hieraan te doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Blingiej

Kijk even in:

(rechtermuis op deze computer en dan eigenschappen) Systeem>hardware>apparaat beheer

en kijk of de geluids kaarten daar staan als werkend hardware, zo niet kan je de volgende dingen doen:

Herinstalleer je software.

Heb je je software niet meer is het slim om even je kast open te maken(ondervoorbehoud, als je geen ervaring hebt zou ik het echt niet doen) en dan even te kijke wat voor merk en versie je geluids kaart is en zoek de software op het internet.

Als het dan nog niet is gelukt post het hier even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel een manier gevonden om deze error te omzeilen.

Als mijn PC bijna opgestart is, dan laat ik mijn PC even een beetje muziek spelen en dan zijn deze problemen van de baan.

Dus zolang deze manier werkt, ga ik niets speciaal doen aan mijn PC.

Toch bedankt voor de hulp die jullie aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

dank je wel karel.

Hallo iedereen,

Ik dacht dat ik die vervelende error definitief onderdrukt had, maar niets is minder waar.

Ik ben eens gaan kijken in mijn apparaatbeheer en het enige dat ik vond met een melding is van de SCSI/RAID host controller.

apparaatbeheerSCSIRAIDhostcontrolle.jpg

Wat kan ik hieraan doen en zou dit aan de bron kunnen liggen van deze vervelende error??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want het is om depri van te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel karel.

Hallo iedereen,

Ik dacht dat ik die vervelende error definitief onderdrukt had, maar niets is minder waar.

Ik ben eens gaan kijken in mijn apparaatbeheer en het enige dat ik vond met een melding is van de SCSI/RAID host controller.

apparaatbeheerSCSIRAIDhostcontrolle.jpg

Wat kan ik hieraan doen en zou dit aan de bron kunnen liggen van deze vervelende error??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want het is om depri van te worden.

Is die raid controller onboard of niet?

En anders doen zoals er staat (als je het typenr. weet) nieuwe stuurprogs instaleren / updaten.

Of je kan anders ook proberen om op stuurprogramma te klikken, en daar kies je dan stuurprogramma bijwerken en dan voer je de wizard uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je eerste vraag kan ik je niet antwoorden.

Ik heb geprobeerd om het stuurprogramma bij te werken, maar dit lukt niet omdat hij de stuurcodes niet kan terug vinden.

Om het op te lossen zul je volgens mij toch het merk moeten weten hoor.

Ik denk wel dat die raid-controller on-board zal zijn, want voor 'normaal' pc gebruik met 1/2 hdd's heb je dit normaal niet echt nodig.

Geef anders eens het merk en type nummer van je moederbord, dan zoek ik het wel op als die controller onboard is.

Btw, topic titel aangepast.

Grtz Dreetn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat het hier gaat om een sata aansluiting, hier in mijn geval wordt deze ook aanzien als raid controler

als je type van moederbord weet kunnen we drivers ervoor zoeken en dan ineens ook voor je geluidskaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.