Ga naar inhoud

Geen geluid meer>geluidskaart kapot?


alexander

Aanbevolen berichten

dag allemaal,

Ik weet niet goed of jullie mij kunnen helpen, maar toch en poging:

De netwerkkaart van mijn laptop was kapot en ik heb een externe netwerkkaart gekregen van iemand, waardoor ik nu opnieuw kan internetten. Enkel mijn geluid doet het nog steeds niet.

Bij 'configuratiescherm>geluid>eigenschappen voor geluid- en audioapparaten zie ik staan: 'geen audio apparaat'.

Kan ik dat opnieuw installeren of dien ik bv. en netwerkkaart te kopen met ingebouwde geluidskaart of....

uw computerleek,

alexander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij apparaatbeheer bij 'besturing voor geluid, video en spelletjes'. Kijk of er geen rode kruisjes voor staan, en klik anders rechts op je audio driver en den op 'probleem oplossen' dan zal je een gedetailleerd rapport krijgen als het daar aan ligt tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een kleine tip misschien

Als je laptop aan het opstarten is, je pc een muziekje laten afspelen zo dwing je de PC je geluidskaart te gebruiken en worden ook de drivers zeker gelaten.

Ik heb dergelijke fout ook als ze identiek is en ik los dit zo op en je hoeft geen eigenaardige dingen te doen of kosten te maken.

Laat maar iets weten of het al of niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wel,

Maar als ik geen dwangmatige opdracht geef om een muziekbestandje af te spelen, dan krijg ik een aantal error codes rond mijn oren gezwierd en dat maakt dat als ik mijn volumescherm wil bekijken dat hij zegt: Er zijn geen mix apparaten beschikbaar ...

Ik krijg zelfs een fout van svchost.exe

Maar dit uitleg is te moeilijk om te schrijven.

Kortom sinds deze methode toepas werkt mijn audio perfect en zelfs mijn thuisnetwerk ook terug gewoon door deze simpele truc.

en neen ik ga er niet mee terug naar de PC- Shop want dat kost mijn handen vol geld want dergelijke is volgens mij moeilijk te vinden of op de te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wel,

Maar als ik geen dwangmatige opdracht geef om een muziekbestandje af te spelen, dan krijg ik een aantal error codes rond mijn oren gezwierd en dat maakt dat als ik mijn volumescherm wil bekijken dat hij zegt: Er zijn geen mix apparaten beschikbaar ...

Ik krijg zelfs een fout van svchost.exe

Maar dit uitleg is te moeilijk om te schrijven.

Kortom sinds deze methode toepas werkt mijn audio perfect en zelfs mijn thuisnetwerk ook terug gewoon door deze simpele truc.

en neen ik ga er niet mee terug naar de PC- Shop want dat kost mijn handen vol geld want dergelijke is volgens mij moeilijk te vinden of op de te lossen.

dit lijkt me een softwarematig of driver probleem van jou Lord Klorel, ik vermoed dat ooi bij u een bepaald programma een conflict heeft veroorzaakt waardoor er enkele driver bestanden zijn verwijderd

herinstallatie van de drivers van uw geluidskaart lost dit naar alle waarschijnlijkheid op. Dit kan je doen door in apparaatbeheer je geluidkaart bij eigenschappen ofwel terugkeren naar vorige driverversie ofwel een update doen ervan. Mocht je zelf de drivers liggen hebben is dit natuurlijk nog beter :D dan doe je dit met het cd'tje

-----------------------------------

@ Alexander

als ik uw bericht lees neem ik aan dat sinds het gebruik van uw externe netwerkkaart uw geluid niet meer werkt.

ik vermoed dat er een conflict is tussen uw externe netwerkkaart en uw geluidskaart,

je kan dit controleren door in apparaatbeheer de eigenschappen op te vragen van uw externe netwerkkaart, als je daar een melding ziet staan ivm conflicten' laat dit even weten

zoals Dreetn eerder aangaf installeer je best even sisoft sandra en daar kan je ook al mooi zien of je hardware goed is geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast The Sniper

Als je de drivers niet meer hebt, dan kun je altijd nog proberen op windos update te kijken. daar zijn ook nog wel eens wat drivers te verkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.