Ga naar inhoud

samsung galaxy s4 rooten


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb net een samsung galaxy S4 gekocht. Daar ik wil bepalen wat wel en wat niet verbinding met het internet kan maken had ik de app 'droidWall' gevonden. Om dit te laten werken moet de telefoon echter geroot zijn. Ik heb dit geprobeert met 'Motochopper '. Alle stappen gevolgd die stonden aangegeven. develepors options, instellen op debuging....en dan Motorchopper laten lopen op mijn windows7 64bits pc. Dan lopt er zeet snel het cmd window en het verdwijnt weer even snel. Verder gebeurt er niks. Weet iemand hoe dit komt en of ik op een andere manier eventueel mijn phone (zonder veel kennis) kan rooten ? hier vond ik mijn info : How to root the Samsung Galaxy S4 | Reviews | CNET UK Alvast bedankt, want het zou leuk zijn om te kunnen bepalen wat verbinding maakt met het internet en wanneer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een waarscguwing. Door de rooten en flashen gaat je garantie niet meer geldig zijn. Ook bestaat de kans dat je je smartphone naar de maan gaat.

Bij deze wil ik je helpen maar sta niet garant voor eventuele fouten. Je doet het op je eigen verantwoordelijkheid.

1. Site sammobile voor de originele rom (altijd handig) Firmwares | SamMobile

2. rooten ect... [GUIDE] ROOT + OTA & KIES Updates + OFFICIAL Device Status (XXUBMF8) [GT-I9500/I9505] - xda-developers

Alternatief https://www.youtube.com/results?search_query=root+gs4&oq=root+gs4

Je kan ook even wachten tot mijn mede collega's je andere opties aanbieden.

Op de xda site staat genoeg info, gewoon zoeken mocht je niet toekomen... Wel kijken welke versie je hebt ven kernel... Beste is je gs4 te laten rooten door iemand met ervaring daarin.

aangepast door qbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb gevonden wat ik fout deed bij motochopper. Drukte op het verkeerde item nl op adbexe i.p.v. run.bat. Nu liep het wel, maar dan geeft het aan dat de routing was 'a faillure'. Het apperaat start op en het superuserap staat er wel op, maar zegt dat de su file moet worden geupdate. Wanneer ik dat doe lukt het ook niet en heb ik nog steeds geen geroote phone.

Je ik weet dat garantie dan niet telt als ik dit doe, maar er zijn allerlei apps die ongevraagd gebruik maken van het dataverkeer. En bij droid blijk je enkel de keuze te hebben dataverkeer aan of uit. Je kan dit niet per app bepalen, wat ik wel jammer vindt. Je hebt er dus geen controle over.

bij xda developers gaat het om een volledige rom te instaleren. Dan ben ik weer alles kwijt wat ik er al op gezet heb...inclusief dingen waar ik voor betaald heb en dat wil ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in instellingen kan je apps geforceerd stoppen, maar je krijgt dan altijd een waarschuwing dat gedwongen stoppen fouten kan veroorzaken. Kan je zo een aantal dingen stoppen om gebruik te maken van het internet zonder dat je dat wil (tot je de app terug opstart natuurlijk) of is dit echt af te raden om apps gedwongen te stoppen ?

Ik schrik toch een beetje terug van die root methodes en vraag me af of er geen anderen manier is om internettoegang te beheren op de phone

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dan toch geprobeert de Odinmethode te gebruiken :embarassed: ( Handleiding: Samsung Galaxy S4 (GT-i9505) rooten - MobiLeaks) en het is gelukt. Dank zij die app (droiid wall) kan ik nu bepalen wat wanneer toegang mag maken van het internet (via wifi of 3g). Heb het even getest met enkel apps en ja hoor....het werkt. Degene die gewhitelist zijn hebben toegang en de anderen worden geblokkeerd. Joepie...terug controle over mijn internet met een droidphone ! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.