Ga naar inhoud

Acer laptop loopt frequent vast


michi

Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn laptop (1 jaar oud) loopt zeer vaak vast, meestal 10 tot 30 minuten na het opstarten.

Toen het probleem begon duurde het langer (2-3 uur) voordat de pc vastliep, maar die tijd is dus aanzienlijk ingekort. Ook de mogelijkheid om draadloos netwerk te gebruiken viel toen weg.

Sindsdien heb ik hem al 2x binnengebracht in de winkel, waar men de adapter voor draadloze netwerken heeft vervangen en waar men ook de laptop volledig heeft vrijgemaakt van stof.

Ondertussen werkt het draadloos internet opnieuw, maar loopt de laptop dus vast na korte tijd. Het vreemde is dat de laptop alleen lijkt vast te lopen wanneer het draadloos internet wordt gebruikt. Als de computer met een ethernetkabel wordt verbonden, dan werkt hij wel.

Telkens met kabel werken is voor mij echter onmogelijk, weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Grts Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De batterij lijkt inderdaad de boosdoener te zijn.

Een nieuwe batterij is inderdaad de enige oplossing, tenzij je enkel op netstroom wil blijven werken.

Aangezien de laptop slecht 1 jaar oud is, kan je best de garantievoorwaarden eens nalezen of navragen in de winkel.

Normaal heb je 2 jaar garantie maar voor batterijen gelden meestal andere (kortere) termijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.