Ga naar inhoud

Onvoldoende schijfruimte


reva

Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds kort krijg ik het bericht dat er onvoldoende schijfruimte beschikbaar is. Nochtans dacht ik geen programma's geïnstalleerd te hebben. Vrij snel na de ingebruikname van de laptop was de harde schijf bijna vol, maar nu dus helemaal. Hierdoor kan er geen back-up meer gemaakt worden en gaat alles zeer traag uiteraard. Kan het een overblijfsel zijn van een vroeger virus?

Heb programma's die ik niet meer gebruikte (zoals google earth) al verwijderd, maar het helpt niet en aan andere durf ik niet aankomen.

Alvast bedankt voor de hulp

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je van schijfbeheer een printscreen maken en die in je volgende bericht plaatsen?

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgende bericht kan plaatsen hier.

Schijfbeheer kan je bereiken via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

Klik daar op schijfbeheer, al je schijven en partities worden in beeld gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De C is 40GB groot.

Op je laptop is al heel wat software aanwezig bij aankoop ervan, als er ook nog automatisch herstelpunten aangemaakt worden en of back-ups dan is het normaal dat er geen ruimte meer vrij is.

Een backup maak je ook best niet op dezelfde partitie als die waar het besturingssysteem op staat.

Je kan wat ruimte winnen door onderstaande uit te voeren:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik op cleaner en klik op analyseren, je krijgt dan een venster waar in vermeld staat hoeveel ruimte vrij gemaakt kan worden.

Wil je die ruimte echt vrij maken klik dan op schoonmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar je verkenner en klik er met de rechtermuisknop op je C schijf.

Klik op eigenschappen.

Ga naar het tabblad algemeen en klik er op schijfopruiming.

Kijk dan ook of je nog persoonlijke bestanden hebt die je naar de andere schijf kan verplaatsen.

De map "mijn documenten" staat die op je C of D schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start-> configuratiescherm-> systeem-> systeembeveiliging.

post-23245-1417705510,3627_thumb.png

Klik er eens op configureren.

Is systeembeveiliging ingeschakeld?

Zo ja, zie je er juist onder hoeveel GB max gebruikt wordt voor het aanmaken van herstelpunten.

Je kan via de schuifbalk het aantal GB aanpassen in jouw geval verkleinen.

post-23245-1417705510,401_thumb.png

Worden er op jouw PC ook automatisch back-ups gemaakt via Windows back-up en op je C geplaatst?

Plaats die best op een andere schijf/ partitie. Neem deze link eens door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dag reva,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.