Ga naar inhoud

Comprimeren van bestanden => blauwe letters


bluewhite85

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik eens een schijfopruiming gedaan van station C op mijn pc.

Ik was vergeten om de compressie uit te vinken en hierdoor zijn veel bestanden gecomprimeerd.

Nu ben ik begonnen met eens een back-up te maken van mijn belangrijke bestanden en wanneer ik hier met klaar ben zou ik station C willen formateren.

Het probleem is dat ik de compressie van al de bestanden ongedaan wil maken.

Ik weet hoe dit te doen voor een bepaalde map, maar is dit mogelijk om in 1 keer heel station C te decomprimeren?

Op internet las ik door gewoon de rechtermuisknop te klikken bij een bepaald station maar het vakje bij station C is uitgevinkt.

Op zich weet ik dat het comprimeren van bestanden niet zo erg is, maar ik weet wel dat dit de pc kan vertragen en dat is 1 van de redenen waarom ik de bestanden weer wil decomprimeren.

Alvast Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op internet las ik door gewoon de rechtermuisknop te klikken bij een bepaald station maar het vakje bij station C is uitgevinkt.
Dat vakje is enkel aangevinkt als het station C volledig gecomprimeerd is.

Je zal de mappen individueel moeten decomprimeren.

Wel aanvinken om ook de onderliggende mappen (submappen) te decomprimeren.

Je kan normaal ook meerdere mappen tegelijk decomprimeren.

Hou de control toets ingedrukt terwijl je met de muis de mappen selecteert.

Volg dan de gewone procedure om te decomprimeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere mappen decomprimeren ging niet omdat bv. wanneer er bepaalde bestanden in 1 van de submappen niet waren gecomprimeerd, aanzag de pc al de mappen die ik geselecteerd had als niet gecomprimeerd.

Ik heb dan maar zelf iets geïmproviseerd:

Ik heb bij eigenschappen van station C het comprimeren aangevinkt hierdoor begon de pc uiteraard station C te comprimeren.

Ik zag wel dat het veel te lang ging duren en daardoor had ik het comprimeren beëindigd.

Na dit proces kon ik wel het vakje bij station C uitvinken doordat de pc dacht dat alles was gecomprimeerd.

Door het uitvinken, denk ik wel dat alles terug gedecomprimeerd is want ik heb nog geen blauwe letters bij bestanden gezien.

Dus hiermee is mijn probleem wsl opgelost.

Misschien nog 2 vraagjes.

1) Wanneer gecomprimeerde bestanden op een andere schijf worden gezet, (dus eigenlijke andere bron) worden ze eigenlijk niet automatisch terug gedecomprimeerd?

2) Bij het per ongeluk comprimeren van de bestanden bij de schijfopruiming, blokkeerde dit proces na ongeveer een kwartiertje. Hierdoor zal niet alles gecomprimeerd geweest zijn. Kunnen bestanden hierdoor beschadigd geraken?

Alvast bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.