Ga naar inhoud

kan NAS nauwelijks bereiken


kane

Aanbevolen berichten

ik heb een NAS op mijn switch hangen in mijn thuisnetwerk.

het probleem is dat als ik deze via de Verkenner wil benaderen deze keer op keer vastloopt (reageert niet)

ik kan klikken tot op folder-niveau,maar eens ik echt in een folder met bestanden ga loopt ie vast.

het adres-balkje loopt zeer traag op (naar groen) en als ik op een bestand klik dat toch te zien is loopt ie meteen vast (de melding reageert niet).

het rare is,dat ik via mijn media-apparaten steeds probleemloos alles kan afspelen,muziek,video,afbeeldingen. ook in windows via mediaplayer.

Os windows 7,nas:Medion 2TB Nas (link)

iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

ik heb de NAS al eens gereset maar brengt weinig soelaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ga dit eens uitzoeken. Zal morgen eerst eens kijken of ik het id handleiding kan vinden.

Dien ik een netwerkprinter ook een vast ip adres te geven eigenlijk?

EDIT:ter info. Ik heb de NAS ook eens rechtstreeks aangesloten op een pc. Dus van LANpoort NAS op LANpoort pc.dan kan ik vlot alle bestanden/mappen bereiken.

aangepast door kane
Edit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dien ik een netwerkprinter ook een vast ip adres te geven eigenlijk?

Dat dient je altijd te doen want de router geeft de netwerkprinter steeds een ander IP adres.

EDIT:ter info. Ik heb de NAS ook eens rechtstreeks aangesloten op een pc. Dus van LANpoort NAS op LANpoort pc.dan kan ik vlot alle bestanden/mappen bereiken.

Dat is iets anders dan de NAS in netwerk staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.