Ga naar inhoud

netwerkschijf indexeren


Brejen

Aanbevolen berichten

ik zou 'mijn documenten' van de verschillende gebruikers op mijn pc willen verplaatsen naar mijn netwerkschijf. wanneer ik dat doe krijg ik een foutmelding met de mededeling dat mijn netwerkschijf niet geindexeerd is.

Wanneer ik de netwerkschijf dan wil indexeren komt de boodschap dat een schijf die offline kan zijn niet kan geindexeerd worden.

op welke manier kan ik dan de mappen 'mijn documenten' van de verschillende gebruikers verplaatsen naar de netwerkschijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Brejen,

Het klopt inderdaad dat je een netwerkschijf niet kan indexeren.

Het klopt ook dat je je bibliotheken hierdoor niet 'zomaar' naar de netwerkschijf kunt verhuizen.

Er is echter wel een omweggetje die je kunt gebruiken (er zijn er eigenlijk zelfs 2, maar die 2de zou ik op moeten zoeken :D)

Je kunt alsvolgt toch de 'mijn documenten' bibliotheek verplaatsen naar de netwerkschijf:

1. Maak een folder op de C:\-schijf van de computer en noem deze bv. 'shares'.

2. Maak in deze C:\shares-folder de sub-folders aan voor de bibliotheken die je wilt verplaatsen naar de netwerkschijf, bv. 'documents' voor de folder 'mijn documenten'.

3. Voeg de nieuwe folderr C:\shares\documents toe aan de betreffende bibliotheek (in dit geval 'mijn documenten').

4. Verwijder nu weer de nieuw gemaakte folder C:\shares\documents van de schijf, maar niet uit de bibliotheek.

5. Open een dos-venster en typ in bij de prompt: mklink /d "c:\shares\documents" \\<Server>\<Network Folder>

Er is nu een link gemaakt tussen je bibliotheek en de bijbehorende folder op je netwerkschijf.

Je kunt nu de bestanden uit Mijn Documenten migreren naar de folder op de netwerkschijf.

Sukses :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de link die je op deze manier maakt computer-afhankelijk, niet gebruiker-afhankelijk.

Je kunt wel op meerdere computers een link aanmaken naar dezelfde 'Mijn Documenten'-folder op de netwerkschijf.

Als de netwerkschijf, waar je over praat, echter een echte NAS is, dan zou je eens in de handleiding moeten duiken.

Op een NAS kun je namelijk vaak heel specifieke gebruikers-rechten geven voor mappen en bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt inderdaad. op de nas kan ik elke gebruiker rechten geven. Het probleem is echter dat wanneer een willekeurige gebruiker via de startknop naar 'mijn documenten' gaat hij automatisch op de C-schijf terecht komt en niet op de nas. Hierdoor gebeurt het dat sommige gebruikers een aantal documenten op de nas hebben staan en een aantal op de verschillende pc's onder de map c:\users.

in mijn vorig bericht had ik een doc gepost met een foutmelding ivm de procedure die u hoger op beschreven had. Wat doe ik daar fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt inderdaad. op de nas kan ik elke gebruiker rechten geven. Het probleem is echter dat wanneer een willekeurige gebruiker via de startknop naar 'mijn documenten' gaat hij automatisch op de C-schijf terecht komt en niet op de nas. Hierdoor gebeurt het dat sommige gebruikers een aantal documenten op de nas hebben staan en een aantal op de verschillende pc's onder de map c:\users.

Dat klopt inderdaad.

Ik heb inmiddels een andere methode gevonden die waarschijnlijk beter werkt. ;-)

in mijn vorig bericht had ik een doc gepost met een foutmelding ivm de procedure die u hoger op beschreven had. Wat doe ik daar fout?

Ik heb geen idee wat die foutmelding met de door mij geplaatste oplossing te maken heeft. :embarassed:

Op welk moment kreeg je die foutmelding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.