Ga naar inhoud

constant trojan horse en andere problemen op mijn laptop


Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik vind nergens geen log, heb prtscr genomen, is te groot om in bijlage te stoppen ...

weet niet hoe ik het moet verkleinen, er is één threat detected, namelijk,

unsigned file

service : abfpqml

suspicious object, medium risk

schermpje kapersky laat ik nu voorlopig even openstaan tot ik weet wat ik er verder mee moet doen, grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.zip naar het bureaublad.

  1. Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  2. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
    
    
    emptyclsid;
    firefoxlook; 
    Chromelook; 
    autoclean; 
    iedefaults; 
    filesrcm;
    
    
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.


Link naar reactie
Delen op andere sites

da krijg ik ook constant, een pagina die openspringt, zogezegd van microsoft, dat ik moet scannen of fouten repareren, heb de url gecopieerd , ... als ik klik op source pagina komt er gewoon blank, weet niet hoe ik moet een afbeelding verkleinen anders zou ik gewoon de prtscr plaatsen

web.longfintuna.net/ng/?ilmernzkvtazt=C417FE24568A13EB&pu=&s=D-chrome&nm=ilmernzkvtazt&t=

weet niet of het wel safe is om op te klikken, der staat, dus heb de http weggedaan ...

aangepast door candise
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je nu eerst en vooral mijn fix uitvoeren aub.

sorry , heb dit al enkele dagen geleden gedaan, post staat er tussen, staat nog altijd open op mijn bureaublad trouwens omdat ik niet weet wat ik ermee moet doen (9sept 9h12) ik zou graag hebben dat ik eerst weet wat ik moet doen met dat scherm van kapersky dat nog altijd openstaat, waarop 1 suspicous object staat ...

aangepast door candise
Link naar reactie
Delen op andere sites

begrijp eigenlijk nog steeds niet goed of ik nu dingen moet verwijderen of niet ? virussen en andere infecties verdwijnen toch niet zomaar ? eigenlijk durf ik deze laptop niet echt meer gebruiken, sinds ik deze post begonnen ben gebruik ik mijn tablet, de enige die deze laptop nog gebruiken zijn mijn kinderen om af en toe spelletje mee te spelen, meer dan dat mogen ze nie meer doen van mij .... kunt u niet zien aan de logs waar probleem zich situeert ? en hoe ik van die problemen die ik gaf afkom ? zoals die pagina's van 'microsoft' die openspringen in pop up ? heb al zolang pc's en nog nooit heeft microsoft de moeite gedaan om in een pop up te komen vermelden dat mijn pc traag is ? wat ik ook geregeld heb is dat ik pc terug moet zetten naar belgisch punt, omdat hij dan op nederlands blijkt te staan, ... en ook, dat suspicous object, dat kapersky vond, dat schermpje is weg hé nu, hoe zou ik dat kunnen verwijderen ? thx

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.