Ga naar inhoud

probleem laptop Packerd Bell easynote SJ51 ( start niet op / door)


Mojitoke

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb hier een laptop van Packerd Bell

type Easy note SJ51

met ik denk windows 7,maar kan ook windows vista zijn

deze start niet door / op

Als ik deze opzet dan krijg ik het scherm met logo van Packerd Bell

ik klik op F8 om in het opstartmenu te komen,om hem zo in "veilige modus" te willen opstarten

maar ik krijg alleen de keuze " windows normaal starten" of "herstellen van windows"

maar geen "veilig modus"

als ik op één van beide keuze's klik ,dan na enige tijd krijg ik terug het beginscherm met logo te zien

ik heb ook al gekeken in de bios en daar kan ik alleen opstarten via de HD

cd/dvd rom kan ik niet selecteren terwijl deze er wel inzit

deze krijgt stroom,want het lichtje brand en je hoord hem draaien,maar word niet erkend in de bios

( hoe kan ik dit oplossen )

anders kon ik proberen via de rom hem te herstellen ,omdat er helemaal in't begin bij aanschaf moest je een dvd schrijven om later problemen te kunnen oplossen

heb al geprobeerd om hem zonder de batterij op te starten via netstroom alleen,maar ook zonder resultaat

kan iemand mij helpen aub

want er staan veel gegevens op de hd die ik zou willen recupereren,zoals foto's, e.d

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb een andere laptop ter beschikking

opstartherstel uit voeren via een herstel cd is geen optie,omdat ik geen cd/dvd vind in mijn bios

terwijl hij wel werkt,want het lampje brand als ik mijn laptop opstart

ik kan ook niet opstarten in veilige modus,anders was het probleem opgelost

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de opdrachtprompt als Administrator en typ onderstaande vet gedrukte tekst in waarna je telkens op Enter drukt.

-diskpart >> Enter. Nu word diskpart gestart.

-list disk >> Enter. Dan krijg je een overzicht van alle disks waaruit jij je USB-stick moet kiezen.

-select disk ? >> Enter. Disk ? is in ons voorbeeld onze USB stick en hier zal je het cijfer moeten kiezen wat staat voor jou USB-stick.

-clean >> Enter.

-create partition primary >> Enter.

-select partition 1 >> Enter.

-active >> Enter.

-format fs=ntfs quick >> Enter. Wacht hier tot je USB stick geformatteerd is.

-assign >> Enter. Je USB-stick krijgt een stationsletter toegewezen.

-exit >> Enter.

Kopieer nu de inhoud van de herstel cd die je eerder hebt gedownload naar de USB-stick.

Je kan nu op de laptop met problemen proberen te booten van de USB-stick en volg dan de link in bericht #3

Ook kun je onderstaand filmpje bekijken dan word het mogelijker duidelijker voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.