Ga naar inhoud

SYNOLOGY DS210+ nfs en smb problemen


CK3v1N

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik gebruik sinds enkele jaren de DS210+ ism Netgear Gigabit Switch en 120mbps internetverbinding en een HTPC met windows 7 met XBMC zonder problemen tot enkele weken terug.

Eerst viel mijn SMB share altijd weg, om vervolgens niet meer terug te keren. Ik kan mijn Synology ook niet meer in mijn netwerkomgeving (Windows7) zien en kan de drive niet mappen met de Synology Assistant (error:53 - can not find server path). Ik kan de Synology wel benaderen via internet explorer en via mijn MacBook Air. Windows file service is ingeschakeld. De overdracht van bestanden naar en van de synology gaat zeer traag (op mac en pc). De netwerkstatus van de Synology geeft dan weer 1000mbps aan en het downloaden met SABnzbd daarentegen gaat nog steeds goed.

Ik heb ook een NFS share aangemaakt, maar deze buffert onophoudelijk in XBMC. Een SMB share toevoegen lukt ook niet via XBMC (ik krijg steeds een connection time-out) Kortom, het enige wat de synology wel nog goed doet in het downloaden via SABnzbd. Het vreemde is dat ik via DS video op mijn iPad dan weer moeiteloos kan video's streamen.

Kan iemand mij in de goede richting duwen om dit probleem op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.