Ga naar inhoud

Wat gebeurd met d chijf als je windows op c volledig restore doe ?


Arman

Aanbevolen berichten

Dat werkt wel, heb al gebrobeerd. De eerste optie die je hebt is basisherstel van windows(schuldige) volgende is volledig herstel en die weet ik dus niet of de D schijf ga leeghalen of niet.

Tekst is als volgend: Herstelt het volledige station C: naar de staat waarin de computer aanvankelijk of op tijdstip van de buckup verkeerde. De gegevens op station C: worden gewist.

Er sta dus nergens niets over D schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je systeem heeft een voor-geïnstalleerde Win7. Je hebt hiervan geen DVD maar op een partitie D van je schijf staat een recovery Win7.

Die wordt gebruikt om Windows te herstellen. Je mag aan deze gegevens niet raken en deze partitie moet je enkel houden voor de recovery, dus liefst geen andere bestanden bijvoegen.

Als basisherstel niet werkt zal je moeten overgaan tot volledig herstel.

Je kan evenwel ook proberen met de herstelCD zoals wordt voorgesteld in bericht #9 en indien dit niet lukt overgaan tot volledig herstel.

Als je kiest voor volledig herstel wordt niet geraakt aan het recovery deel op D.

De gegevens op de C schijf worden terug hersteld zoals ze waren op het moment dat je de laptop aankocht. Alle andere software die hierna werd geïnstalleerd of gegevens die erop werden geplaatst zullen worden verwijderd.

Maak dus eerst een back-up van je gegevensbestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga eerst een herstel cd maken en proberen, moest het de ontbrekende files niet terugzetten dan ga ik een externe harde schijf kopen om een nieuwe back-up te maken met recovery solution. Via recovery solution zie ik nog al mijn files op c en d maar ik kan ze enkel backupen.

Dus als ik een volledig hertel doe zal partitie d niet geraakt worden ? Als dat het geval is dan kan ik een volledig herstel doen en acheraf zet ik mijn back-up terug op van d schijf.

Recovery staat op Z schijf (onzichtbaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes.

D zal niet worden gewijzigd.

Een nieuwe back-up van je gegevens op C neem ik aan, want een imageback-up maken van C zoals hij nu niet werkt heeft weinig zin.

Prima idee van die externe harde schijf. Daar kan je nadien, als het systeem hersteld is, via de tool van Windows een imageback-up maken om die terug te zetten bij niet herstelbare problemen van Windows.

Die imageback-up kan je op automatisch zetten. Zo maak ik maandelijks op de eerste dag een imageback-up en de nieuwe vervangt de vorige.

En je hoeft er echt geen aparte software voor te kopen want de back-uptool van Windows 7 werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een recovery CD gemaakt en windows op een herstelpunt gezet wel melding gekregen van herstellen niet gelukt maar pc herstart met een melding erop van pc is hersteld naar datum.... en alles is hersteld.

Om veilig te spelen ga ik morgen en 2T externe schijf kopen en nogmaals een back-up daarop zetten en dan zorgeloos en volledige reset doen naar fabrieksinstellingen.

Hartelijk dank voor advies en asistentie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.