Ga naar inhoud

Geluid wil niet afspelen / geluidskaart niet geïnstalleerd?


tijs

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb op een computer Windows XP geïnstalleerd. de computer is oud, maar windows xp wilt er op werken en installeerde zonder problemen.

..maar ik krijg de foutmelding in Windows Media Player als ik een liedfilmpje wil afspelen:

"Windows Media Player cannot play the file because there is is a problem with sour sound device. There my not be a sound device installed on your computer, it may not be functioning properly."

De vorige windows versie die er op stond was van 2000 ( :) ), maar geluids- of filmbestandjes afspelen was geen probleem.

Hoe kan ik die fixen? Moet ik iets installeren zodat de geluidskaart wilt werken? Ligt dit aan Windows Media Player? Coddecs?

In configuratiescherm staat er bij Sounds and Audio Devices Properties: "No Audio Device".

Bedankt!

Groetjes,

tijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Operating System

Windows XP Professional 32-bit SP2

CPU

Intel Pentium M

Banias 0.13um Technology

RAM

256MB DDR (2.5-3-3-7)

Motherboard

Hewlett-Packard 088C (U10) 21 ∞C

Graphics

Standard Monitor (640x480@1Hz)

Storage

37GB FUJITSU MHT2040AH (ATA) 22 ∞C

1863GB Seagate Expansion Desk USB Device (USB (SATA)) 18 ∞C

Optical Drives

TEAC DW-224E-A

Audio

No audio card detected

- - - Updated - - -

Het rare is geluid werkte perfect voor ik XP installeerde. Het is een oude laptop maar met een groot scherm, en de interne luidsprekers zijn/waren luid (veel luider dan m´n mac). Uitstekend dus om naar films te kijken :)

Alleen weet ik niet waarom XP geen audio kaart vindt.. en hoe ik de geluidskaart kan installeren. Iemand die me kan helpen AUB?

aangepast door tijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het exacte type van je HP pc eens vermelden in je volgende bericht?

Voer ook eens onderstaande uit voor je audio apparaat in apparaatbeheer.

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.