Ga naar inhoud

[OPGELOST] Internet aansluiting op kot


Brakke

Aanbevolen berichten

Hallo, na weer een heerlijke vakantie kom ik op een nieuw kot en blijkt dat de internetaansluiting niet werkt, ik heb de socket al helemaal uit elkaar gehaald en denk dat het ofwel aan de volgorde van de draadjes ligt ofwel aan het feit dat deze niet goed gestript zijn. Dus mijn vraag wat is de volgorde en moeten de kleine draadjes gestript zijn. De socket is van het merkt NIKO en heeft een rij aan de bovenkant en een aan de onderkant (hopelijk is dit duidelijk)

bedankt alvast

bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou je aanraden om je pc eerst met een kabeltje aan te sluiten rechtstreeks op de router / switch. Als het dan niet werkt, dan moet je het in de bekabeling gaan zoeken, maar normaal weten mensen die die kabels aanleggen maar al te goed waar ze mee bezig zijn :)

De standaardaansluiting van een kabel ligt zo cable_utp_clip_image003.gif

Voor wat betreft een contactdoos moet je dan gewoon de juiste pin female nemen, maar an sich maken de kleurtjes zelfs niet uit. Het belangrijkste is gewoon dat de kleurenvolgorde waar de wanddoos beneden begint dezelfde is als de kleurenvolgorde waarbij ze boven komen. Of de volgorde verkeerd is of neit gaat er bij zoiets niet toe doen, aangezien die normaal niet rechtstreeks in de switch gaat zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding die masters laat zien is een crossover versie van hoe je je kabels zou kunnen zetten...

Je moet een andere soort hebben, want anders gaat het echt niet werken.

Crossover is alleen te gebruiken bij pc naar pc

De volgende is wel goed.

oranje/wit

oranje

groen/wit

blauw

blauw/wit

groen

bruin/wit

bruin

en oranje/wit moet als je aan de voorkant van de connector (dus waar de draar NIET zit)

aan de rechterkant

dus waar hier op het plaatje het getal 1 staat moet oranje/wit komen

rj45-m.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.