Ga naar inhoud

Hoe downgraden van Win 8.1 naar Win 7


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste forum medewerkers.

Ik ben in het bezit van een nieuwe laptop ASUS type X55A. (Heeft geen touch screen) Op dit toestel staat een OEM versie van Win 8.

Na een update heb ik Win 8.1 bekomen. Ik vind het niet handig om met Win 8 of 8.1 te werken en zou daarom willen downgraden naar Win 7. Naar het schijnt is dit mogelijk. Eventueel koop ik een nieuwe versie Win 7 aan.

Wie kan mij een goede uitleg geven hoe ik te werk ga om dit te doen. Weet wel iets van computers af maar ben geen IT expert. Kan ik aan de slag met het programma "Kill disk"?

Liever een gemakkelijke oplossing dan een moeilijke aub.

Heb momenteel geen bestanden of foto's meer staan op deze pc. Moet ik ook de drivers backuppen?

Alle goede raad is welkom.

Alvast bedankt.

Groetjes

André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommige merken heb je een downgrade optie naar win7. Je kan best eens bij je leverancier horen of dat bij jou het geval is.

Je zal toch uiteindelijk een herinstallatie van je operating systeem moeten doen, maar op die manier hoe je geen win7 aan te schaffen, indien dat nog mogelijk zou zijn.

Aangezien je een nieuwe installatie wil uitvoeren heb je backups nodig van alles dat e niet kwijt wil zijn in elk geval.

De drivers van Win 8 zullen in sommige gevallen niet werken met win 7, maar een kopij kan nooit kwaad.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ProMind.

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het met een Pro versie mogelijk is, maar ik heb maar een OEM versie.

Dus dat betekent dat ik alles moet verwijderen (HDD formatteren) of kan ik aan de slag met het programma "Kill Disk".

Anders moet ik HDD uitbouwen en via een andere pc formatteren. Lijkt me een inwikkelde procedure.

Mocht je nog meer info weten alle raad is welkom.

Groetjes

André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.