Ga naar inhoud

Freezing screen na aansluiten op het internet .


chriseen

Aanbevolen berichten

Mijn HP :

model: a6140.be

processor : Intel® Core 2CPU 4400@2.00GHz 2.00GHz

Geheugen (RAM° : 2046 MB

32 bits-besturingssysteem

Beste lieden,

Laatstleden merkte ik dat het beeld (en ook muis en toetsenbord) vaak vastliep tijdens het aan- of afmelden bij voorbeeld Facebook of andere site.

Sinds enkele dagen bevriest het beeld ( en ook toetsenbord, muis, ..) na een poosje,

meestal na het ophalen van mail (MS outlook) of openen van Internetbrowser.

gescant met AVG op virussen, idem op malware, cc cleaner, ... Niet veel bijzonder gevonden.

CPU zat onder het stof, gereinigd zodat koeling geen probleem is.

Het feit is dat de pc probleemloos blijft zolang de internetkabel niet ingeplugd wordt.

Ik dacht dus een een verborgen bestand dat , eens internet aangesloten , voor de problemen zorgde.

Indien ik de kabel aansluit op een laptop blijft deze wel werkzaam, dus sluit ik (te vroeg?) een probleem met

de router, kabels, .. uit.

Alle persoonlijke bestanden overgebracht op een externe schijf en dan maar een recovery gedraaid vanaf de D: schijf.

Helaas met hetzelfde resultaat.

Zodra de stekker erin gaat en de pc naar updates zoekt loopt hij weer vast.

Ik ben echt niet aan een nieuwe pc toe maar weet me geen raad meer.

Alle nuttige sugesties zijn meer dan welkom mits stap voor stap hulp .

groet, Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je gebruik van de onboard netwerkkaart die op je moederbord zit?

Welke sloten heb je nog vrij op je moederbord, misschien brengt een losse netwerkkaart de oplossing.

Zit inderdaad onboard het moederbord. Heb nog een slot vrij.

Pc staat nu een uurtje of twee aan, k heb de netwerkkabel zonet ingeplugt en verder geen actie ondernomen.

Te zien in de taakbalk is de pc nu wel bezig updates aan het downloaden, wacht tot dit 100% is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond laat nog de windows-update laten installeren.

Op het einde bleken er een 40 tal van de 99 geslaagd te zijn.

Deze morgen gewoon laten opstarten , zonder problemen verlopen!

HP stelde voor om te controleren op updates, heb ik laten doorgaan.Pc blijft voorlopig stabiel.

De volgende vraag was welke browser ik wou installeren, heb gekozen voor Firefox, ook deze is geslaagd.

Firefox opgestart , lastpass geïnstalleerd zonder problemen.

Wat zijn de beste stappen nu te ondernemen qua bescherming en zo meer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.