Ga naar inhoud

Verkenner en kan geen systeemherstel uitvoeren


Reintje

Aanbevolen berichten

Mijn pc had deze morgen rare kuren,gisteren bij het afsluiten was alles nog oké.

Ik zag wel dat er deze morgen een update geweest was om 9u30,ik had pc opgestart om 9u45.

Toen ik naar de verkenner wou reageerde die niet meer,ook bij bepaalde programma's kreeg ik dat venster te zien.

Klikte ik op data in de verkenner stond daar niks meer onder.

Mijn pc-man heeft ff vlug pc overgenomen om die update te verwijderen,maar ik zie nu dat hij de verkeerde verwijderd heeft,

die van 17/12/2013,Hij wou dan maar systeem herstel doen en dat kon niet,die gaf fouten aan.

Ben dan zelf maar beginnen experimenteren met,Ccleaner,Malwarebytes,Avast laten scannen,maar

die vonden niks,heb enkele programmas verwijderd enz....

Uiteindelijk is de pc normaal beginnen doen,wat er gebeurd is...en voor hoelang??

Wou graag weten hoe ik dat systeem herstel terug in orde kan brengen,ik weet niet of dit nu ook terg werkt,

kan het niet testen,anders zit ik misschien terug met die miserie van deze morgen.

Iemand vertelde me dat waarschijnlijk de een of andere schijf stuk aan gaan is,

de C schijf is een SSD.

Oef nen hele boterham,maar wou toch een beetje uitleg geven.

Alvast heel veel dank op voorhand

Groetjes

Reintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd controleren of systeemherstel nog wel ingeschakeld is voor de betreffende schijf.Dit doe je door naar je configuratiescherm te gaan>systeem en in de linkse kolom op systeembeveiliging te klikken.Het venster systeemeigenschappen opent.Wacht even als het venster opent tot alle gegevens in het kader beveiligingsinstellingen geladen zijn.

Indien er bij je C ingeschakeld staat is alles in orde.Als dat niet zo is dan klik je op je C en dan op configureren.In het venster dat dan opent kan je het veranderen.klik nog op toepassen en ok.

post-36459-1417705629,4194_thumb.pngje kan ook controleren tot waar je herstelpunten bijgewerkt zijn.Dit kan door op je C te klikken in het kader en dan op systeemherstel.in het volgende venster klik je op volgende en er opent een venster waar je de recentste herstelpunten ziet.

Als alles nu werkt zoals het moet, je systeemherstel staat aan maar er zijn geen herstelpunten voor de laatste dagen, maak dan een nieuw herstelpunt aan door op maken te klikken rechts onder in het venster systeemeigenschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel , die schijf staat ingeschakeld

er zijn herstelpunten bij gekomen

maar kan nier verder terug tot wanneer pc het nog wel goed deed

grt

Reinte

Je moet toch maar tot vanmorgen teruggaan?Verder vind ik het zeer vreemd als je de pc opstart om 9.45u en je al een update had om 9.30u.

Hallo ,als ik een programma wil openen moet ik zeer veel taakbeheer nemen

omdat het programma niet reageerd,hoe zou dit toch komen?

Je uitleg is moeilijk te begrijpen,heb jij problemen met de Nederlandse taal of ben je niet zo vertrouwd met computertermen?Ik veronderstel dat je pc nog niet goed werkt?

Probeer eens duidelijk te vertellen wat er misloopt welke foutmeldingen er komen en wat je al allemaal gedaan hebt.

Groetjes

Reintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi xsilverwing

Ja dat vind ik ook zeer raar van die update,heb niks gezien bij het installeren daar van,

als ik terug keer naar deze morgen,zal alles toch hetzelfde blijven

hij doet al van gistermorgen raar,en kon gisterenmorgen geen systeemherstel doen,

ik denk dat mijn pc met een virus besmet is,mag ik hier een HiJacThis logje plaatsen?

Veel dank

groetjes

Reintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens goed naar de datum van posten gekeken,dus tot vanmorgen zal idd niets uithalen.Welk is het oudste herstelpunt dat je ziet staan bij systeem herstel en heb je ook al eens op meer herstelpunten weergeven geklikt?

Wat je ook nog kan proberen is opstarten in de veilige modus en dan systeemherstel doen en of scannen.dat laatste is zeker bij een vermoeden van besmetting aangeraden,kies wel veilige modus zonder netwerkmogelijkheden.

Lees ook Hier eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.