Ga naar inhoud

Dell laptop zélf aanpassen


Gast JanV

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een Dell inspiron 1720.

Intel Core 2Duo CPU T7250 @ 2,00GHz

2046 MB ram

32-bit vista

Gforce 8600GT (256 MB)

Nu wou ik, aangezien mijn garantie bijna is verlopen, een snellere processor en meer ram geheugen erbij (laten) steken.

Kan dit zomaar of blijf ik best van zo'n laptops af?

Het is vooral de bedoeling voor spellen te spelen (zoals Crysis, het draait wel, maar alles op het laagste..)

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

je kan zeker je hardware vervangen uit een laptop.

normaal kan je op de website van dell (door middel van je code in te vullen) je manual vinden hoe je de laptop open kan halen (onderdelen kan vervangen)

als je voorzichtig en zorgvuldig te werk gaat zal er niets aan de hand zijn.

het is wel aan te raden om hier heel voorzichtig mee te zijn als je dit nog nooit gedaan hebt (bij een laptop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook niet van plan om het zelf te gaan doen :-)

Maar dus voor (ik ken er niets van) de voeding en de koeling enzo mag dit geen probleem zijn?

En een andere videokaart? Kan dat?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal moet alles aan te passen zijn :)

koeling gaat heel soms een probleem zijn. normaal kan de dell dit wel aan.. maar je moet dan wel gaan rekenen dat deze overuren gaat maken (met zijn ventilatoren) om alles koel te gaan houden.

(er zit nu namelijk al een flinke videokaart in)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je wil KAN allemaal, maar op het geheugen na is het de vraag of je niet beter direct een nieuwe laptop aanschaft & deze in tweedehands verkoopt.

De momenteel veel geplaatste T7700 van 2.4 gighz kost enkel voor de cpu al 300€. Reken voor het openmaken, installeren & sluiten van de laptop toch op een uur of 2 werk (moeten ook 3 stukken vervangen worden), dus daar komt nog 120€ werkuren terug bij.

Wil je naar 4 gig ram gaan dan kost je dat (2x2Gig ram, andere vliegen weg) 75€, en een nieuwe mobile grafische kaart kan je vb de 9800GT steken, maar je moet een met een MXM slot hebben, dus daar zal je (als je er al aan raakt, want ik zou er vb niet anders aan raken dan bij dell) gemakkelijk 500€ voor mogen neertellen.

Met alles wat hier staat zit je dus aan 1000€ kosten voor je toestel te gaan upgraden (en volgens mij gaat het zelfs nog hoger uitkomen). Als je dus jouw huidige toestel nog voor een euro of 4a500 kwijt kan in 2dhands (wat wel nog gaat lukken), dan kan je gewoon voor 14a1500 een nieuwe halen met weer een paar jaar garantie op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.