Ga naar inhoud

Kan niet met smartphone op internet via router DLINK


kweetni01

Aanbevolen berichten

In mijn vorige post kon ik mijn IP-cam niet van buiten het netwerk bekijken. Ik ben goed geholpen en heb een paar aanpassingen gedaan aan mijn router. Zie http://www.pc-helpforum.be/f168/ip-camera-via-telenet-router-en-67391/

Maar nu kan ik niet meer op internet met de Android en IPhone. Ik vind mijn netwerk wel op de DLINK, kan zelfs inloggen, maar op internet gaan lukt niet.

Met de laptop werkt het wel perfect.

De grootste aanpassing die ik op de DLINK heb gedaan, is DHCP uitschakelen. Dit omdat dat DLINK aangesloten staat op een telenet-router/modem. Ik heb ook de kabel uit de 'internet-poort' van de DLINK gehaald en gewoon in één van de 4 ander poorten gestoken.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DHCP is wel uitgeschakeld maar normaal moeten uw aangesloten toestellen toch een IP krijgen van de DHCP server in uw telenet toestel.

Als ge een vast IP adres wil gebruiken achter uw Dlink dan moet je ervoor zorgen dat dit ip adres buiten uw DHCP server range ligt.

Door het gebruik van vaste IP adressen kunnen dezelfde IP adressen voorkomen in uw netwerk als deze vaste adressen niet buiten de range vallen. Dubbele IP adressen geven volledig onvoorspelbare problemen.

Ik heb een Dlink ADSL modem geconfigureerd voor gebruik achter een telen modem.

ATM VC virtual circuit disabled voor u zal dat een disable worden van de internet poort.

Ik heb ook een vinkje weggenomen bij Enable bridge filters

De Firewall heb ik ook gedisabled omdat er toch al een in de telenet modem zit.

aangepast door janneke dust
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.