Ga naar inhoud

[OPGELOST] Help: Gastenboek


XiroN

Aanbevolen berichten

even een vraagje:

als jij naar het bestandje admin.php gaat, krijg jij dan alleen maar tekst te zien? wat begint met:

<?php session_start();
include "connect.php";
include "ubb.php";

als dit het geval is komt het omdat de server waar je op draait geen php aan kan. Hier kun je niets aan doen, dit komt omdat de server waar je op draait de service php niet aanbied (wat me stom lijkt want elke hedendaagse server heeft php :biggrin:)

Wat het ook kan zijn is omdat je geen database hebt aangemaakt. Voor een gastenboek moet je een database hebben waar alle berichtjes in worden opgeslagen.

Als je een van deze dingen niet hebt of niet hebt gedaan, moet je dit eerst nog even doen. Dan pas is het mogelijk om een gastenboek te draaien (de gegevens van de database kun je normaal gezien in het bestandje connect.php of config.php plaatsen).

Het linkje met een voorbeeld werkt trouwens ook niet. Als je deze even werkend maakt, dan kunnen we even verder voor je kijken wat er nou precies aan de hand is ermee.

Laat het even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de server waar ik de files op heb staan heeft geen PHP dat weet ik ;)

deze gebruik ik puur zodat je de code kan zien :)

de server van het voorbeeld heeft wel degelijk PHP ;)

maar ik denk dat het probleem is opgelost, ik heb iets gevonden maar moet het enkel nog testen :)

ik laat het wel weten ;)

PS: er stond idd een fout in de url van het voorbeeld (dom van me :S) is nu opgelost ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.