Ga naar inhoud

laptop problemen


ikee12

Aanbevolen berichten

heb net eens in het apperaten beheer gekeken en gezocht voor updates, maar die vertelde me dat zowel de Intel Raid 0 Volume als Intel® als de Mobile Express Chipset SATA RAID Controller up to date waren. Heb wel 4 andere updates geinstaleerd, waaronder een nieuwe driver voor mijn netwerkkaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

bedankt voor al de hulp trouwens!

Dus ik heb een gekeken bij al men programma's, maar ik was niet zeker welk het juist was dus heb ik er enkele screenshots van genomen.

http://imageshack.com/a/img819/7928/jsw3.png

http://imageshack.com/a/img191/3060/b0vi.png

Verder heb ik ook nog dit dat ik nog niet had laten zien denk ik, telkens als ik origin opstart valt dit uit en krijg ik de melding " origin werkt niet meer' gevolgd door deze toepassingsfout:

http://imageshack.com/a/img191/3339/sboj.png

mvg

brent

aangepast door ikee12
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heb je versie 12.5 van de Intel RST, is niet zo gek oud maar een nieuwere is beschikbaar.

Je kan de nieuwste hier downloaden, kies voor File name: SetupRST.exe Version: 12.9.0.1001 en download deze naar je pc en installeer deze.

De release notes vind je hier.

Ik weet niet of het iets oplost maar niet geschoten is altijd mis ;-)

Kun je een screenshot maken van enkel het venster met de foutmelding want nu is het onleesbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ik heb dus de nieuwe driver geinstaleerd, hopelijk lost deze enkele problemen op, maar voorlopig nog iets te vroeg om dit te kunnen zeggen.

verder hier heb je de screenshot van de foutmelding die iets beter leesbaar is :)

http://imageshack.com/a/img844/7218/7k1j.png

nu het rare van dit verhaal is dat ondertussen origin perfect normaal werkt, zonder dat ik eigenlijk iets gedaan heb. Nu stel dat de SSD daadwerkelijk kapot is kan dit dan zijn door de random read van die ssd waarom dit soms wel en soms niet werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de reviews zo lees zouden er twee mSATA ssd's in deze laptop zitten, kun je via de software van Intel te weten komen welke firmware ze hebben?

Via deze software zou je ook de SMART status van de SSD's moeten kunnen uitlezen, althans vanaf een vroegere versie zou dit ondersteunt worden.

Vaak zijn problemen met SSD's en dan zeker in RAID met eventueel een buggy RAID driver heel moeilijk te herkennen en vaak geeft dit de gekste foutmeldingen en problemen die men niet zo gelijk linkt aan een SSD of slechte driver.

Hopelijk lost deze nieuwe driver het probleem op en laat maar weten hoe het verder gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd er zitten z'on 2 ssd in men laptop, had ik dit allemaal geweten dan had ik liever een gewone HDD, maarja het is nu zo :)

Nu ik heb eens wat gezocht achter die firmware en kom vaak dit getal tegen 6.3.9600.16384 als stuurprogrammaversie, als firmware leesde ik voor beide schijven dit af: FSXAN104

Verder lijkt het erop dat het high CPU probleem is opgelost, heb het toch sinds het installeren van de nieuwe driver niet meer gehad, maar we zullen zien.

verder die SMART status vond ik niet, maar kan ik deze ook niet aflezen met bv, HDtune, speedfan enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat men die SMART kan uitlezen via de Intel software had ik gelezen op het Intel forum maar het zou goed kunnen dat dit enkel werkt met Intel SSD's.

Aan de hand van de firmware lijkt het erop dat er Toshiba SSD's in je laptop zitten, maar kijk het even aan hoe je systeem verder blijft werken.

Om de firmware van SSD's te updaten moeten de SSD's normaal gezien uit de RAID configuratie worden gehaald en bestaat de kans dat je OS en data weg kan zijn.

Dus dit laten we voorlopig maar even hoe het nu is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.