Ga naar inhoud

Internet Explorer versus Firefox


mani88

Aanbevolen berichten

Ik ben webmaster van // weggehaald // en heb onlangs ontdekt dat mijn website er met Firefox heel anders uitziet. Vroeger gebruikte ik alleen Internet Explorer en daardoor merk ik het probleem pas nu op.

In IE is de website zoals ik wil dat hij is. Maar in Firefox is hij veel minder mooi..

Vooral de homepage: // weggehaald //

Weet iemand hoe het komt dat het verschil tussen IE en Firefox zo groot is? En hoe kan ik de slechte weergave in Firefox vermijden of verbeteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is juist net andersom..

Firefox gebruikt de normaal standaarden van hoe een website eruit komt te zien... De meeste webdevelopers maken een website ook alleen maar voor firefox en DAN pas voor internet explorer.

Ik had dit probleem ook met een website die ik maakte, maar na een heleboel aanpassingen gedaan te hebben pakt hij hem EN in Internet explorer goed EN in Mozilla FireFox.

Internet explorer gebruikt namelijk "standaarden" die buiten de normaal standaarden zijn.

even kijken of ik er iets van kan vinden.

** gevonden **

http://www.gratissoftwaresite.nl/testlab/Internet+Explorer+Firefox+Safari+en+Opera+vergeleken

bron: gratissoftwaresite.nl

Hier kun je zien dat firefox beter is als andere browsers, en dat ze meer ondersteunen. Ze zijn beter beveiligd en ze zijn heel aanpasbaar.

Ik zou voor in de toekomst de website's die je misschien ooit nog gaat maken, uittesten in Mozilla FireFox EN in Internet Explorer 6.0 (standaard op windows XP). Als hij in beide browsers goed weergegeven wordt. Zal hij dat ook in Opera zijn en ook in Google chrome... het enige waar ik nog last van heb dat is het centreren van de website (op mijn manier) in Opera en Google Chrome.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd :biggrin:"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dus ik gebruik dan niet de normale standaarden?

Aangezien mijn site wel goed wordt weergegeven in IE en niet in Firefox...

Wat doe ik doen juist verkeerd (zie broncode).

Zou het kunnen omdat ik sommige delen van die site heb ontwerpen met Microsoft Frontpage?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zelf gebruik je wel de standaarden voor internet explorer.. maar dat zijn niet de ECHTE standaarden.. (is beetje moeilijk uit te leggen).

Gebruik je trouwens firefox 2? of firefox 3? want ik zie tussen internet explorer 6 en firefox 3 geen verschil. Bij internet explorer zie ik wel dat de bovenbalk die over de gehele breedte staat ineens de tekst erin verdwijnt.

Als je aanpassingen doet in je broncode (dus zelf code schrijven) dan zou je misschien de fouten eruit kunnen halen. (ikzelf doe dit ook dagelijks).

Probeer deze site: Welkom op onze website. - R&G Computers maar eens uit met internet explorer en firefox..

het probleem ligt meestal wel in de CSS (stylesheet) of in de codering van je DIV-tags of tabellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.