Ga naar inhoud

Fout met inloggen


Gast patrickmh

Aanbevolen berichten

Gast patrickmh

Beste,

Een collega heeft last van het volgende probleem...

Gisteren was er nog niks aan de hand, vandaag start hij ze pc op alles gaat goed. Hij wilt inloggen op de pc(account) vanaf hier gaat het fout. er komt continu een fout melding in het scherm : De service User Profile-service

Hij heeft het ook al geprobeerd om via veilige windows binnen te komen, echter geeft hij deze fout weer aan.

Persoon in kwestie heeft geen zin om ze pc opnieuw te installeren, omdat er op dit moment belangrijke bestanden op staan.

Ik zelf zat te denken aan een systeem herstel van een paar dagen geleden, zonder dat hij belangrijke bestanden verliest.

Hoe kan hij het beste aanpakken?

Ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dit staat er op het Microsoft forum over jouw fout:

"Om het probleem te verhelpen zou je het profiel in de veilige modus moeten verwijderen en een nieuwe aanmaken. Vergeet niet je huidige documenten te kopiëren naar het nieuwe profiel.Ga als volgt te werk:

1. Opstarten in de veilige modus.

I. Herstart de pc nu, en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken.

II. In het scherm geavanceerde opties kiest u voor "veilige Modus"

III. Zodra u het inlog scherm te zien krijgt, logt u in.

2. Aanmaken van een nieuwe gebruiker.

Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op andere accounts beheren. Klik op “nieuw account maken”. Klik daarna op OK sluit alle schermen af en log uit.

3. Kopiëren van huidige documenten naar het nieuwe account.

Log in op het nieuwe account.

Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op “Geavanceerde eigenschappen van gebruikersprofielen configureren”. Vervolgens selecteer je het oude profiel en klik je op “kopiëren naar” Klik dan op Bladeren. Navigeer dan naar bijvoorbeeld C schijf (Windows) / “nieuwe gebruikersnaam” / mijn documenten en klik op OK.

Klik dan op Wijzigen. Typ in het nieuw venster de nieuwe gebruikersnaam. Klik op OK.

Daarna klikt u nog 2 maal op OK. Nu is het profiel met de documenten gekopieerd.

4. Verwijderen van het corrupte profiel.

Sluit alle vensters. Klik op Start, bij “zoek opdracht” typt u: “control userpasswords2” Dan drukt u op Enter. Selecteer het corrupte gebruikersprofiel en kies verwijderen. En klik 2 maal op OK.

Herstart de computer en log in op uw nieuwe profiel."

Heb wel al eens problemen met domeinrelaties gehad, maar dat was in een groot netwerk, probeer anders bovenstaande stappen eens...

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh
Hallo,

Dit staat er op het Microsoft forum over jouw fout:

"Om het probleem te verhelpen zou je het profiel in de veilige modus moeten verwijderen en een nieuwe aanmaken. Vergeet niet je huidige documenten te kopiëren naar het nieuwe profiel.Ga als volgt te werk:

1. Opstarten in de veilige modus.

I. Herstart de pc nu, en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken.

II. In het scherm geavanceerde opties kiest u voor "veilige Modus"

III. Zodra u het inlog scherm te zien krijgt, logt u in.

2. Aanmaken van een nieuwe gebruiker.

Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op andere accounts beheren. Klik op “nieuw account maken”. Klik daarna op OK sluit alle schermen af en log uit.

3. Kopiëren van huidige documenten naar het nieuwe account.

Log in op het nieuwe account.

Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op “Geavanceerde eigenschappen van gebruikersprofielen configureren”. Vervolgens selecteer je het oude profiel en klik je op “kopiëren naar” Klik dan op Bladeren. Navigeer dan naar bijvoorbeeld C schijf (Windows) / “nieuwe gebruikersnaam” / mijn documenten en klik op OK.

Klik dan op Wijzigen. Typ in het nieuw venster de nieuwe gebruikersnaam. Klik op OK.

Daarna klikt u nog 2 maal op OK. Nu is het profiel met de documenten gekopieerd.

4. Verwijderen van het corrupte profiel.

Sluit alle vensters. Klik op Start, bij “zoek opdracht” typt u: “control userpasswords2” Dan drukt u op Enter. Selecteer het corrupte gebruikersprofiel en kies verwijderen. En klik 2 maal op OK.

Herstart de computer en log in op uw nieuwe profiel."

Heb wel al eens problemen met domeinrelaties gehad, maar dat was in een groot netwerk, probeer anders bovenstaande stappen eens...

Mvg

Beste Jorden,

Bedankt voor je bericht, alleen 2 dingen.

1 - Ik heb het probleem niet, maar een collega van mij!.

2 - Weet niet of je zelf dat stukje al hebt gelezen, maar bij stap 3 wordt er gezegt, log in.. dit lukt niet. hij komt NIET meer in windows.

Daarom zat ik ook te denken over mij optie, systeem herstel van een paar dagen terug zetten zonder bestanden te verliezen. echter weet niet of dit mogelijk is!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Srry had niet goed doorgelezen :P Goh voor de bestanden te redden zou ik een "portable os " gebruiken om al je collega zijn belangrijke bestanden te back-uppen.

Zijn er nog gebruikers op je collega zijn pc? Kunnen die aanmelden? Of loopt de aanmelding via het netwerk?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst via een portable os gewoon opstarten via een usb, alle documenten kopiëren zodat die al veilig staan. Microsoft heeft een fixit over dit probleem gemaakt maar dat is enkel voor als je door de veilige modus heen komt... Wat is de exacte fout als je start in veilige modus ?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Jorden, Ik heb zelf 2 linker handen. Vandaar dat ik de vraag steld op het forum. Portable Os ???? waar hebben we het in godsnaam over. kan je duidelijker zijn voor mij!

Als je mij verhaalt hebt gelezen, had je ook dit stukje gelezen!! en daarmee is ook je vraagt beantwoord!: Hij heeft het ook al geprobeerd om via veilige windows binnen te komen, echter geeft hij deze fout weer aan.

- - - Updated - - -

Jorden, Ik krijg een email dat je gereageerd hebt. echter zie ik je bericht niet!.

Echter wacht ik af op een antwoord van een persoon die wel mij probleem kan oplossen!

Bedankt voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, zelf heb ik nog nooit van deze error gehoord en mijn excuses als mijn hulp niet duidelijk is. Wat ik bedoelde was dat er verschillende systemen zijn(zoals windows, maar dan in het klein) dat je dan kan opstarten via usb, dat je zo dan aan alle bestanden van je collega kan (om de bestanden toch al te hebben)

Ik ben maar een student dus heb nog niet veel ervaring op dat vlak dus hoop ik dat er nog (meer ervaren) leden zijn die je kunnen helpen met je probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dit staat er op het Microsoft forum over jouw fout:

"Om het probleem te verhelpen zou je het profiel in de veilige modus moeten verwijderen en een nieuwe aanmaken. Vergeet niet je huidige documenten te kopiëren naar het nieuwe profiel.Ga als volgt te werk:

1. Opstarten in de veilige modus.

I. Herstart de pc nu, en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken.

II. In het scherm geavanceerde opties kiest u voor "veilige Modus"

III. Zodra u het inlog scherm te zien krijgt, logt u in.

2. Aanmaken van een nieuwe gebruiker.

Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op andere accounts beheren. Klik op “nieuw account maken”. Klik daarna op OK sluit alle schermen af en log uit.

3. Kopiëren van huidige documenten naar het nieuwe account.

Log in op het nieuwe account.

Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op “Geavanceerde eigenschappen van gebruikersprofielen configureren”. Vervolgens selecteer je het oude profiel en klik je op “kopiëren naar” Klik dan op Bladeren. Navigeer dan naar bijvoorbeeld C schijf (Windows) / “nieuwe gebruikersnaam” / mijn documenten en klik op OK.

Klik dan op Wijzigen. Typ in het nieuw venster de nieuwe gebruikersnaam. Klik op OK.

Daarna klikt u nog 2 maal op OK. Nu is het profiel met de documenten gekopieerd.

4. Verwijderen van het corrupte profiel.

Sluit alle vensters. Klik op Start, bij “zoek opdracht” typt u: “control userpasswords2” Dan drukt u op Enter. Selecteer het corrupte gebruikersprofiel en kies verwijderen. En klik 2 maal op OK.

Herstart de computer en log in op uw nieuwe profiel."

Bij gewoon opstarten zie je normaal enkel de account(s) van de gebruiker(s)

Bij opstarten in veilige modus heb je ook een aparte account met de naam administrator.

Je moet dan inloggen met deze adminstrator account en niet met de gewone gebruikersaccount.

Je kan ook eerst proberen om via veilige modus een systeemherstel te doen.

De pc opstarten en dan herhaaldelijk op de F8 toets tikken tot je in het menu komt.

Hier heb je meerdere mogelijkheden waaronder systeemherstel.

Als het systeemherstel niet lukt, of geen resultaat heeft; kan je nog altijd het voorstel van de nieuwe account proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.