Ga naar inhoud

blijvend spam ontvangen


Aanbevolen berichten

ik blijf van die irritante spam ontvangen van buitenlanders

ze mailen me dat ik geld kan winnen, lening kan krijgen, de ware liefde gevonden heb en zo verder

ik blijf de spam posten in mijn geblokkeerde afzenders maar er komen er nog altijd van alle kanten

wat kan ik er aan doen?

ik heb al cc cleaner, malwaere, avg en andere gebruikt en daar waren er infecties gevonden

en verwijdert maar de spam blijft komen

iemand een oplossing hiervoor?

dank je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een aantal oplossingen voor te bedenken:

- een spamfilter aanschaffen (inspanning: minimaal, resultaat: verschillend)

- uw mail overzetten naar bijvoorbeeld gmail. (inspanning: gemiddeld tot gevorderd, resultaat: doeltreffend)

Zoals u ziet heb ik een indicatie gegeven van de inspanning om het te realiseren, en het resultaat wat u eruit kunt krijgen.

Ik heb zelf voor mijn privé mail voor de 2e optie gekozen. Dit heb ik gedaan omdat gmail een prachtig spamfilter heeft die alle mail filtert en alleen het gewenste overlaat. Heel af en toe kan er nog eens een ongewenste mail doorkomen, maar dat is maar zelden. Ik had dagelijks last van zeker 100 spamberichtjes en tegenwoordig nog maar van 1 in de maand.

Voor de 2e optie zijn ook weer 2 manieren te bedenken.

- u laat alle mail doorverwijzen naar een gmail account, vaak kunt u dit zelf doen, anders wilt de provider van uw mail u hier wel bij helpen

- u haalt in gmail alle mail op vanuit uw privé mail.

Ook hier heb ik met mijn persoonlijke mail voor de 2e optie gekozen. Bij Gmail is het namelijk mogelijk om mail op te halen via POP3 (een manier om mail op te halen). Gmail haalt de mail op, filtert deze en plaatst deze in uw inbox of andere map/label naar keuze. (handleiding van google: https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=nl)

Voor het beste resultaat, zou ik kiezen voor de 2e optie met behulp van de google handleiding.

Ter informatie

Uw standaard manier om mail te bekijken zal hierdoor wel veranderen, gebruikt u nu outlook, moet u daar wat dingen in veranderen wilt u verbinding kunnen maken met gmail. Maar ik zou zelf gewoon uw 'startpagina' instellen op gmail.com. Elke keer als u internet opent, wordt uw mail weergegeven. Het voordeel hiermee is dat u ook de mail op uw 'smartphone' of 'tablet' altijd bij de hand heeft met de 'gmail app'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.