Ga naar inhoud

Eigen site op internet zetten


Robinho

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik heb eens soort van site die wil ik op internet plaatsen met eigen domein

maar kan ik ook een maand op een proef versie en daarna kan betalen??

WIe kan mij de goede richting wijzen of een goede site of programma en ik wil eigen lijk ook een handleiding er bij a.u.b.

Alvast bedankt Robinho:laugh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 detail; gebruik poort 8080 aangezien de meeste belgische internetproviders je weigeren poort 80 te laten gebruiken.

Verder kan je daarna best bij dyndns een gratis url aanvragen die een "vertaling" van je ipadres is, aangezien we hier dynamische ip adressen hebben (of het moest zijn dat je een speciale verbinding liggen hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 detail; gebruik poort 8080 aangezien de meeste belgische internetproviders je weigeren poort 80 te laten gebruiken.

zowel bij telenet als edpnet nog geen probs gehad met poort 80 :D

Verder kan je daarna best bij dyndns een gratis url aanvragen die een "vertaling" van je ipadres is, aangezien we hier dynamische ip adressen hebben (of het moest zijn dat je een speciale verbinding liggen hebt)

No-IP - Dynamic DNS, Static DNS for Your Dynamic IP deze kan ook ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zowel bij telenet als edpnet nog geen probs gehad met poort 80 :D

Dat is dan veranderd bij telenet, toen ik daar een jaar of 5 geleden dat probeerde raakte ik langs geen kanten op m'n site, tot ik het poortadres veranderde & alles wel ineens ging.

Handig om weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook eerst eens bij Rack.111 Super Fast Free Webhosting | Free stuff| free graphics | free websites |free software je site kunnen hosten

Deze is gratis, en alleen onderin je website heb je wat reclame staan. met een lettergrootte van 12pt. (wat dus niet hinderlijk is)

Je krijgt een FTP van 5GB (dacht ik) en een dataverkeer van ook 5GB (dacht ik).

Zodra de site je je bevalt kun je hem altijd bij een betaalde hoster plaatsen:

- starthosting: Start Hosting .NL :: domeinnaam registratie en webhosting domeinnamen

- mijndomein: Mijndomein -> domeinnaam -> email -> hosting -> website -> goedkoop -> snelle service

Dit zijn nederlandse webhosters!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Leroy,

maar als mijn domein naam beschikbaar is en je koopt hem??

maar dat snap ik niet je moet toch je eigen gemaakte site toch nog uploaden?? of kan het dan met , al je hem koopt??

Groetjes Robinho

Alvast bedankt

Je zou ook eerst eens bij Rack.111 Super Fast Free Webhosting | Free stuff| free graphics | free websites |free software je site kunnen hosten

Deze is gratis, en alleen onderin je website heb je wat reclame staan. met een lettergrootte van 12pt. (wat dus niet hinderlijk is)

Je krijgt een FTP van 5GB (dacht ik) en een dataverkeer van ook 5GB (dacht ik).

Zodra de site je je bevalt kun je hem altijd bij een betaalde hoster plaatsen:

- starthosting: Start Hosting .NL :: domeinnaam registratie en webhosting domeinnamen

- mijndomein: Mijndomein -> domeinnaam -> email -> hosting -> website -> goedkoop -> snelle service

Dit zijn nederlandse webhosters!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee je koopt je domeinNAAM... dus bijvoorbeeld:

pc-helpforum.be

Voor de rest moet je wel zelf je website nog online zetten... je kunt ook gratis domeinen aanmaken bij bijvoorbeeld rack111.com of bij lycos.nl

maar dan krijg je iets in de trant van:

pc-helpforum.rack111.com

of

pc-helpforum.lycos.nl

en dat is nou net hetgeen wat je niet wilt hebben. dus ga je een domeinnaam kopen..

je kan deze op verschillende manieren gebruiken...

Als een redirect (dan heb je je webserver thuis staan)

en als een webhosting (dan gebruik je een paar honderd MB van de hoster, bijv. mijndomein.nl of starthosting.nl:::: dit zijn nederlandse hosters!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.