Ga naar inhoud

Ubuntu start allen op in recovermode

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Na upgrade via download van 10.04 LTS naar 12.04 LTS werkt grub niet zoals het hoort.

Zet de pc aan dan ontstaat een paars scherm, toetsenbord valt uit, muis niet.

Na een reset werkt het toetsenbord weer en komt een scherm keuze mogelijkheden een ervan is de recovery mode.

na een heleboel programmaregels voorbij te zien komen staat Ubuntu op het scherm en werkt prima.

Heb via het helpmenu onder (F4) grub opnieuw geinstalleerd (dat denk ik tenminste) maar helpt niets.

Moet alles overnieuw maar dan van CD ? Ik hoop van niet.

alvast dank. Stef05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik heb die eerst geinstalleerde oudere versie van Ubuntu (die trouwens niet wou starten) vervangen door 13.10 versie (downloaden, op dvd branden en dan laten starten). Dat werkt perfect en ik vind Ubuntu fantastisch, hoewel ik nog geen opdrachten weet in te voeren. Ge weet wel: "sudo dit en sudo dat... Want ik moet Java (om snooker te spelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas snoogerhugo dank voor je reactie maar is denk ik niet wat ik zoek. Jou versie is geen LTS-versie en dan is 12.04 de laatste.

zou graag weten hoe de opstart procedure te herstellen zonder opnieuw te installeren.

Hoop dat iemand de juiste procedure in beeld heeft.

Stef05

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.