Ga naar inhoud

Asrock moederbord met ssd start traag op.


Aanbevolen berichten

De schijf met je data is nog in orde maar de reallocated sector count geeft aan dat er problemen zijn met slechte sectoren op je HD.

Als er slechte sectoren worden gevonden kunnen deze sectoren worden uitgeschakeld en verhuist de hierop aanwezige data naar andere sectoren die goed zijn.

Hoe lang deze HD nog gaat functioneren kan niemand zeggen, dat kan nog jaren, maanden, weken zijn. Ik zou in ieder geval alle belangrijke data die op deze HD staat veilig stellen en

zou toch eens uitkijken voor een vervangende exemplaar.

In je begin post vermeld je dat je als eerst je SSD (0), dan je DVD-drive (1) en dan je WD schijf op (2) hebt ingeplugd.

Wissel eens de DVD-drive en je WD schijf van plaats zodat je WD schijf op (1) staat aangesloten.

Heb je voor je SSD en HD SATA 3 kabels gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat het ff duurde we waren een paar dgn weg..

ik heb een backup van de belangrijkste data bij dropbox.

Ik heb gekeken en alles is aangesloten met vw1 kabels ,dat is toch sata3 ?

Ik heb ze nog verwisseld van sata poort 2 naar sata poort 1 maar dat maakte niet uit ik heb ook de kabels zelf nog gewisseld(omdat er 1 rode was en 2 zwarte maar dat maakte ook geen verschil...

dvd los geen verschil...

alleen als ik de WD hdd losmaakte was er duidelijk verschil dwz boottime 18 sec vs 37 sec...

Ik had in m'n bios "fast boot" ingesteld al voor m'n eerste post, ik heb nog geprobeerd ultra fast maar dan ging hij steeds terug naar bios...geen idee waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

even een update het moederbord werkt zo snel als de zwakste schakel,dwz alles ging op sata2 snelheid werken.

iemand die werkt bij tno kwam met die optie en navraag bij asrock bevestigde dat.

Heb nu een nieuwe hdd sata3 en hij werkt super!!! ruim binnen 20 sec opgestart.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Mvg Patrick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten

door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.