Ga naar inhoud

Repeater Maxxter geen toegang tot http://192.168.10.1/ na het instellen.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 repeaters van maxxter van de action, de één als toegangspunt en de ander als repeater maar als ik alles heb ingesteld krijg ik geen toegang tot de repeater meer via http://192.168.10.1/. Weet iemand hier een oplossing voor? Als ik iets wil veranderen moet ik eerst de repeaters resetten alvorens ik toegang krijg. Het instellen van het toegangspunt en de repeater ging snel en gemakelijk tegenover als ik andere mensen hier over hoor gaat het bij hen juist moeilijk :hmmmm:.

Al vast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een maxxter van de action gekocht en heb er ook problemen mee.

Ik kreeg ook geen toegang tot http......, maar vanmorgen wel ineens.

Alles gedaan wat in het boekje stond, maar bij punt 21 ging het mis.

Repeater zou opnieuw moeten opstarten, maar ineens is alles weg, IEMAND een idee hoe dat kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt wel dat je niet meer terug kunt komen op de 192.168.10.1. Demo filmpje:

Na het instellen komt de repeater in dezelfde range als de router. Als je de repeater een eigen SSID hebt gegeven, zie je hem nog tussen je netwerken en kun je er verbinding mee maken. Heb je hem geen eigen SSID gegeven, dan staat hij niet meer tussen je netwerken omdat hij dezelfde SSID van je router heeft overgenomen, maar als je dan verbinding maakt gewoon met je eigen netwerk, dan werkt het gewoon. Tenzij je met installeren niet goed op de beveiligingsinstellingen van je router hebt gelet, die exact hetzelfde moeten staan in de repeater (tkip/aes en je wifiwachtwoord etc). Ze hebben ook een online gebruiksaanwijzing op Maxxter. Mij is het probleemloos gelukt.

[h=2]http://192.168.10.1/[/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Flyerc,

heb net precies het filmpje gevolgd en hij doet het nog steeds niet :thumpdown:

Ik weet echt niet wat ik nu verkeerd doe.

Bij punt 21 van gebruiksaanwijzing doet ie niets meer, geeft computer aan KAN PAGINA NIET WEERGEVEN en bij draadloos netwerk rechtsonder in taakbalk is de naam ACT-WNP...... verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem geen eigen SSID gegeven hebt, dan is hij inderdaad tussen je netwerken verdwenen, omdat hij dan alles van je router heeft overgenomen (en dus hetzelfde heet en niet meer te zien is). Je kunt na installatie niet meer naar die 192...pagina. Geef de repeater dan een eigen naam. Reset hem door hem aan de zijkant bij reset 30 seconden in te drukken terwijl hij in het stopcontact zit. Haal hem daarna er even uit en steek hem weer in het stopcontact. Je ziet hem dan weer als ACT-WNP-RP-002 tussen je netwerken. Maak er verbinding mee. Log in met de inlog. Klik dan eerst op site survey. Dan komt jou netwerk daar ook onder te staan. Vink deze aan en je ziet dat de gegevens van je modem verschijnen. Controleer of jou modem een TKIP of AES beveiliging heeft (netwerken-eigenschappen-beveiliging). Dit moet overeenkomen. Vervolgens vink je automatisch bla bla uit (bovenin) en geef je een eigen SSID in (bijvoorbeeld Jootje). Daaronder je eigen verzonnen wachtwoord en onder de TKIP of AES instellingen het wachtwoord van je wifi. Vervolgens sla je alles op. Na circa 40 seconden is de repeater gaan rebooten en krijg je idd de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden. Maak vervolgens met je netwerken verbinding met Jootje (zoals je hem genoemd had) en vul je eigen bedachte wachtwoord in. Voila. Het werkt. Je kunt dit zien als de boogjes branden op de repeater en je gewoon weer internet verbinding hebt.

Branden de boogjes niet, dan heb je met de instellingen iets niet goed gedaan (tkip/aes instelling of wifi wachtwoord onjuist). Dan wederom resetten en opnieuw beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jootje: heb jij Auto. Configure LAN IP Address: aangevinkt? zo niet doe dit eens, en zet achter de ssid naam eens een 2 zodat je weet dat dat netwerk ook werkt want als jij dezelfde naam gebruikt zie je niet op welk draadloos netwerk je zit, en op deze manier kan jij ook daadwerkelijk testen of de repeater werkt en je deze internet toegang geeft.

Nu ff mijn probleem, ik krijg ook toegang tot 192.168.1.1 (ik heb het ip veranderd naar 1 ipv 10 maar of dit blijft werken is nog een vraagteken. afwachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-49299-1417705789,5452_thumb.jpg

Als je de repeater een eigen naam wilt geven zodat hij nog in je netwerken blijft staan dan vink je de bovenste 2 UIT. (Bij 3)

Dan eerst site survey en je eigen netwerk kiezen.

Bij network name (SSID) geef je een eigen bedachte naam.

Bij key value een eigen bedacht wachtwoord

De rest laat je staan en je checkt alleen de vinkjes bij TKIP en AES. Die MOET hetzelfde staan als in je router (check netwerken, netwerk provider, eigenschappen en beveiliging)

Pre-shared key is het wachtwoord van je wifi.

Daarna druk je op save. De repeater gaat rebooten en je krijgt de melding waarschijnlijk dat je niet meer op de 192... kan komen. Sluit dit venster.

Ga naar je netwerken en kies daar voor wat je er net van gemaakt hebt en verbindt dan met je eigen bedacht wachtwoord. Dit moet werken. Zo niet, dan doe je echt iets niet goed.

Verander je de SSID niet en kopieer je alles (vinkjes aan laten) dan staat hij na installatie NIET meer tussen je netwerken, maar zit het geintregreerd (om het zo maar te noemen) in je eigen verbinding die je altijd hebt.

Het is echt niet zo moeilijk. Jullie letten teveel op: kan pagina niet weergeven en kan niet op de 192 etc komen. Dit is juist!!!! Je moet even opnieuw verbinden, zo staat dat ook in die video. Je kunt niet meer op de 192 komen omdat dit in de range van de router is gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die video is niet juist, je moet als repeater ook Auto. Configure LAN IP Address aanvinken anders werkt het niet, en je kan perfect de repeater een eigen ssid geven anders dan het draadloos netwerk ssid, je kan zelfs een ander paswoord gebruiken om toegang te krijgen tot de repeater, maar heb wel het zelfde paswoord gegeven omdat dat gemakkelijker is, zo heb ik mijn settings staan in de repeater en het werkt perfect, wat je wel het zelfde moet nemen als je draadloos netwerk is de Remote Network Name (SSID): en paswoord deze settings zijn verplicht het zelfde als je draadloos netwerk anders weet de repeater niet welk netwerk hij moet versterken, en heb op de repeater 3 groene streepjes en een blauw puntje, indicatie dat de repeater werkt en het blauwe puntje geeft aan dat er internet toegang is.

En de andere repeater die ik gebruik als toegangs punt (draadloos netwerk) blijft nu wel toegang geven tot het interne setting menu, dus voor mij is mijn vraag beantwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.