Ga naar inhoud

mobistar everywhere / e-mail


odil

Aanbevolen berichten

hallo,

Op de laptop werk ik met mobistar everywhere en thuis met telenet.

De laptop is ingesteld dat ik ook alle mails kan ontvangen waar ik ook ben maar versturen gaat niet als ik met everywhere werk.

thuis heb ik telenet draadloos en hier kan ik wel mail versturen dus ligt het omdat ik werk met een inbelverbinding.

iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat je de SMTP server van telenet opgegeven hebt in je outlook op je laptop om de mails binnen te halen? Geef eens de SMTP server van mobistar op daarvoor? Misschien dat dat wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens wat zitten googelen en ik heb iets gevonden over dit probleem.

Blijkbaar kan je met everywhere enkel mails ontvangen en niet versturen.

Er is wel een progje die zich in je taakbalk nestelt waarmee je wel mail kan versturen via mobistar everywhere.

Ik zal het terug eens opzoeken en hier posten, kan mischien nuttig zijn voor anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuurde eerst dit mailtje naar Odil, maar misschien zijn er ook andere leden met gelijkaardige ervaringen. Zo te zien niet allemaal koek en ei met mobistar everywhere, als ik dit zo lees.

Ben zelf maar beperkte periodes per jaar in Belgie en heb nu ADSL-time en dus beperkt tot 2 uur per maand! Niets dus als ik ga surfen; iets dus om niet helemaal afgesloten te zijn.

Zag dat je op mobistar everywhere aangesloten zit.

Wat zijn je ervaringen met de snelheid ? Verbinding ea ?

Lijkt voor mij een gedroomde oplossing : de dagen dat ik in het land ben kan ik de hele dag ingelogd blijven : zelfs een hele maand breng het kostenplaatje nog maar op ongeveer dezelfde prijs als ADSL (als je tenminste geen zware bestanden moet downloggen) maar als het zo traag werkt als een schildpad hoeft het ook weer niet.

Heeft het nadelen?

Je werkt op vista?

Dank voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuurde eerst dit mailtje naar Odil, maar misschien zijn er ook andere leden met gelijkaardige ervaringen. Zo te zien niet allemaal koek en ei met mobistar everywhere, als ik dit zo lees.

Ben zelf maar beperkte periodes per jaar in Belgie en heb nu ADSL-time en dus beperkt tot 2 uur per maand! Niets dus als ik ga surfen; iets dus om niet helemaal afgesloten te zijn.

Zag dat je op mobistar everywhere aangesloten zit.

Wat zijn je ervaringen met de snelheid ? Verbinding ea ?

Lijkt voor mij een gedroomde oplossing : de dagen dat ik in het land ben kan ik de hele dag ingelogd blijven : zelfs een hele maand breng het kostenplaatje nog maar op ongeveer dezelfde prijs als ADSL (als je tenminste geen zware bestanden moet downloggen) maar als het zo traag werkt als een schildpad hoeft het ook weer niet.

Heeft het nadelen?

Je werkt op vista?

Dank voor je reactie

Ik betaal een vast bedrag van 30 euro per maand en mag dus 24/24u ingelogd blijven.

Mijn eerste stick werkte niet en heb die mogen ruilen tegen een andere die nu wel werkt.

snelheid is niet overal gelijk dus op de ene plaats redelijk snel en op andere plaatsen trager maar nog te doen.

Ik kan overal verbinding maken.

Hier nog wat prijzen Mobistar: Tarieven

Als je niet vaak mobiel surft kan je ook een abonnement nemen van 5 euro per maand en dan betaal je nog per dag dat je surft 1euro/dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

De tarieven die je doorstuurde zijn niet up-to-date: ze werden aantrekkelijker, meen ik.

Mijn voorkeur is de kleine versie maar -volgens mobistar- is de snelhied dezelfde in beide abonnementen, daarin spreken ze "tot 7,2mbps"?? Maar hoe snel is 7,2MBps? Is dat gelijkaardig aan de snelheid opgegeven bij een ADSLverbinding? In Frankrijk, bvb, heb ik een 8MBverbinding.

Ik deed een speedtest en ik heb als praktische waarden (hier werk ik met een belkinrouter via een lan-kabel):

- download tussen 1423 à 2223kbps

- upload 608 à 729 kbps

- 181ms ping

Zelf hebben ze het "de snelheid hangt af tgv de afstand tot een zendmast" maw alles kan .... .

Daarom hoor ik het graag van u, een courante gebruiker: is de snelheid over het algemeen aanvaardbaar of eerder storend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

De tarieven die je doorstuurde zijn niet up-to-date: ze werden aantrekkelijker, meen ik.

Mijn voorkeur is de kleine versie maar -volgens mobistar- is de snelhied dezelfde in beide abonnementen, daarin spreken ze "tot 7,2mbps"?? Maar hoe snel is 7,2MBps? Is dat gelijkaardig aan de snelheid opgegeven bij een ADSLverbinding? In Frankrijk, bvb, heb ik een 8MBverbinding.

Ik deed een speedtest en ik heb als praktische waarden (hier werk ik met een belkinrouter via een lan-kabel):

- download tussen 1423 à 2223kbps

- upload 608 à 729 kbps

- 181ms ping

Zelf hebben ze het "de snelheid hangt af tgv de afstand tot een zendmast" maw alles kan .... .

Daarom hoor ik het graag van u, een courante gebruiker: is de snelheid over het algemeen aanvaardbaar of eerder storend?

Op dit ogenblik zijn er 2 aantrekkelijke formules.

abonnement 1 :

5 euro per maand en dan nog 1 euro per dag dat je surft

surf je dus 10 dagen in de maand dan betaal je

5 euro abonnement

10x 1 euro : 10 euro

totaal is dus 15 euro voor 10 dagen.

hier moet je wel de usb stick (modem nog aankopen) denk 99 euro

abonnement 2:

30 euro per maand en hier zit alles in

24/24u online en dat de ganse maand

usb stick is voorlopig gratis bij dit abonnement

Ik ken ook niets van die technische gegevens wat snelheid betreft maar kan je in mensentaal zeggen dat het goed meevalt wat snelheid betreft.

Ik surf toch redelijk snel.

Sites met veel foto's erop gaan wat trager maar ik denk dat ze in de toekomst wel wat gaan doen aan de snelheid want alles is nog nieuw en veranderingen zullen er dus zeker komen.

Ik ben er alvast tevreden van en de snelheid stoort dus niet.

Voor wie alles binnen de seconde op zijn scherm wil zien tja :s

Een website openen duurt hier ongeveer een 10 seconden, maar soms ook rapper.

het is naargelang de website en de ontvangst op de plaats waar je zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.