Ga naar inhoud

Hoeveel fans in Corsair Graphite 230t kast?


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een pc gebouwd, met als kast de Corsair Graphite 230t.

Daar zaten standaard 3 fans bij, maar nu zijn deze fans niet heel erg goed, ze maken veel herrie, en ze hebben niet echt goede airflow.

De corsair graphite 230t heeft 6 plaaten voor fans namelijk:

2x front intake (120mm)

1x bottom intake (120/140mm)

2x top outtake (120/140mm)

1x back outtake (120mm)

Ik ben van plan alle stock fans die er nu in zitten weg te doen, en ze te vervangen voor corsair af120 fans.

Deze fans van corsair zijn erg stil, en degelijk.

Nu is mijn vraag: moet ik gewoon fans op alle plekken mogelijk doen? of is dat iets te veel van het goede?

Vr gr, Max

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Max,

Fans op alle beschikbare plaatsen lijkt me wat teveel van het goede, zelf zou ik op de bodem een 140mm fan plaatsen samen met een stoffilter natuurlijk.

Dan zou ik de front fans vervangen door fans die zowel een goede airflow kunnen combineren met stilte.

In mijn eigen kast had ik enkel een 180mm fan voorzien van een stoffilter die koele lucht in de kast deed blazen zodat er zeg maar een lichte druk in de kast ontstaat.

Deze fan maakte redelijk wat geluid en heb deze nu vervangen door een stiller exemplaar die bijna net zoveel lucht verplaatst.

Vroeger had ik ook enkele fans die de lucht naar buiten deden blazen maar dan creëer je een soort onderdruk waardoor ik ook lucht naar binnen haalde die niet gefilterd werd

en op zijn beurt zorgde dat er meer stof mee naar binnen werd gezogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.