Ga naar inhoud

Melding: "RPC is mislukt en niet uitgevoerd."


nelke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een netelig probleem: ik kan Windows Verkenner, Configuratiescherm, Apparaten en printers, Mijn computer, .. niet meer openen. Telkens krijg ik een melding dat de RPC is mislukt en niet uitgevoerd. Ik kan de computer dus ook niet terugzetten naar een eerder herstelpunt.

Ook kan ik het Word-document waarin ik de meldingen heb geplakt om jullie te verduidelijken, niet toevoegen aan dit bericht, want dan krijg ik: "Openen reageert niet" en "Google Chrome reageert niet".

Kan iemand me hierbij helpen ? Ik werk op laptop met Windows 7 en Google Chrome.

Alvast bedankt,

Nelke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste wil ik voorstellen om je systeem te updaten. Dit kun je doen door naar start te gaan en dan te typen: "Windows update" (zonder quotes).

Als er geen updates beschikbaar zijn, dan denk ik dat er iets anders aan de hand is. Misschien een defecte harde schijf of last van Malware. Voor dit laatste moeten anderen je even helpen.

Laat het even weten wat het resultaat is van de windows update, dan weten we al wat meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

opnieuw een melding en wel de volgende

::{26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683}\5\::{36EEF7DB-88AD-4E81-AD49-0E313F0C35F8}

De RPC is mislukt en niet uitgevoerd.

btw:

1) ik heb windows zo ingesteld dat het automatisch upgedate wordt (de aanbevolen optie)

2) momenteel blijk ik niks te kunnen doen of de melding ivm RPC komt te voorschijn

3) een paar dagen geleden bleek mijn externe HD het niet meer te doen; als dan nu mijn laptop het ook begeeft ... hopelijk niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens het volgende.

Druk Ctrl+R in. Een "Uitvoeren" venstertje komt tevoorschijn. Typ daar in: "msconfig" (zonder quotes).

Je hebt in het venster drie opties: "Normaal opstarten", "Diagnostisch opstarten" en "Selectief opstarten".

Als het goed is, is "Selectief opstarten" geselecteerd. Verander dit naar "Normaal opstarten". Druk op OK en start de PC opnieuw op.

Laat even weten of dit het probleem heeft opgelost.

(Bron:

)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.