Ga naar inhoud

[OPGELOST] draadloze verbinding modem uitschakelen


Aniek

Aanbevolen berichten

hoi,

als ik op mijn laptop de draadloze lan uitschakel, stopt de modem dan ook effectief met stralen uitzenden, of vangt de laptop dit dan gewoon niet meer op?

ik zou dit graag volledig uitschakelen... (ik gebruik dan de ethernet kabel)

ik heb een philips:

adsl modem multiservices PSTN blue

model: SNA6600/18

Annex A

bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is enkel de laptop die stopt met ontvangen. In de draadloze router/modem kan je die niet uitschakelen anders schiet het toestel zijn doel voorbij natuurlijk. je kan wel de draadloze router vervangen door een gewone , niet draadloze, router en dan zendt er niets uit.

Als je je aansluiting rechtstreeks op je modem plaatst en je hebt maar 1 aansluiting nodig, kan je de draadloze router suprimeren omdat je deze dan toch niet gebruikt.

groeten, bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmja, maar ik wil eigenlijk geen nieuwe modem kopen....

en ik gebruik de draadloze verbinding wel regelmatig, maar niet als ik dicht genoeg bij de modem zit.

ik wou het tijdelijk kunnen uitschakelen omdat het ongezond blijkt te zijn, om zoiets altijd aan te hebben staan.

en je bent absoluut zeker dat er geen oplossing voor is?

nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is inderdaad geen oplossing voor; maar 1 hamburger in de macDonalds eten zal ongezonder zijn dan een jaar door wireless signalen lopen hoor ;)

verder maakt dat niet meer uit, zijn zodanig veel zenders dat de jouwe uitzetten het verschil écht niet meer gaat maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe het zit bij die bepaalde modem, maar ik weet dat je op sommige draadloze modems (en routers) het broadcast signaal effectief kunt uitschakelen in het instelscherm.

of dat bij de jouwe gaat zou je eens moeten nazien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als Aniek dan wel het draadloos signaal wil gebruiken moet ze eerst met een kabeltje op haar router aansluiten, dat weer enablen en dan pas kan ze van het draadloos genieten.

Het lijkt me dan nog handiger om een bedrade router te zetten met daaraan de wireless router, en als ze dan toch eens draadloos wil de bedrade router gewoon aan te zetten & voor de rest uit (meeste routers hebben wel een aan-uit-knop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als Aniek dan wel het draadloos signaal wil gebruiken moet ze eerst met een kabeltje op haar router aansluiten, dat weer enablen en dan pas kan ze van het draadloos genieten.

Het lijkt me dan nog handiger om een bedrade router te zetten met daaraan de wireless router, en als ze dan toch eens draadloos wil de bedrade router gewoon aan te zetten & voor de rest uit (meeste routers hebben wel een aan-uit-knop)

het gaat, dacht ik, om een draadloze adsl modemen geen draadloze router. dus daarvoor een standaard router zetten, zal niet lukken vrees ik. tenzij ik de post verkeerd begrepen heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm correctie

je hebt een gewone ADSL modem zonder draadloze connectie met router in nodig, en dan zet je op de draadloze de DHCP functie uit, en dan kan je die als draadloze switch gebruiken (ik heb dezelfde opstelling gehad met dat toestel achter een telenet modem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.