Ga naar inhoud

mapnaam vorige eigenaar veranderen


dirk

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met een probleempje in die zin dat ik een laptop heb gekocht van iemand die zijn naam gegeven had als geregistreerd gebruiker.

Nu heb ik al op de orthodoxe wijze geprobeerd om mijn naam er proberen op te zetten nml door via my computer, eigenschappen, computernaam.... waar hij dan ook mijn naam zet.

Dan heb ik het ook kunnen aanpassen via m'n register: regedit, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion en dan de naam van de registred user en organisation in het rechtervenster veranderd.

Na herstarten zegt hij m'n naam naar keuze (bij computer name en user name), wat goed is...maar als ik dan navigeer in m'n bestanden blijft de naam vd vorige eigenaar staan achter bvb de dir van C:\Documents and Settings\"oude eigenaar"steeds staan.

Die map hernoemen gaat ook niet daar het een systeemmap blijkt te zijn.....?

Nou had ik graag die mappen die de naam dragen van de vorige eigenaar in mijn naam veranderd zien...

Kan iemand mij helpen

Mvg,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik eigenlijk iedereen sowieso aanraad om te doen als hij/zij een pc overkoopt van iemand is om het helemaal leeg te gooien en er opnieuw windows op te zetten..

je weet nooit wat iemand er mee gedaan heeft natuurlijk...

maar erg vreemd dat hij die naam behoud.. want dat zou normaal niet mogen :(

met zo een link neem ik aan dat je bedoelt

Documents and Settings\Yannick\Mijn documenten

als je een nieuw account aanmaakt dan MOET deze wel veranderen... dat kan niet anders :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Yannick, waar jouw naam staat BLIJFT dan de naam staan vd vorige eigenaar... Het is voor mij ook een raadsel....

Ik dacht, dat wanneer ik het in het register zou aangepast hebben, dat de pc alles wel zou aanpassen maar noppes...

Het is geen ramp maar verdomd vervelend...

Mvg,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

TJa, daar gaat dan wss niets anders opzitten dan dat te doen hé... ik heb gedaan wat ik kon, m'n laatste hoop was hier, maar als het niet anders gaat, gaat het niet anders. In ieder geval bedankt voor de tijd die je hierin hebt willen steken.

Mvg,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.