Ga naar inhoud

welke router kies ik het best


Gast eizopro

Aanbevolen berichten

ik heb dus besloten me een nieuwe router aan te schaffen, de grote vraag nu is, welke kies ik dan het best.

eerst een beetje uitleg over mijn huidige configuratie.

momenteel heb ik een U.S. Robotics Wireless MAXg Router (USR5461) gecombineerd met een wireless accespoint (ook van us robotics) (usr5450).

dat accespoint is nodig om het draadloze signaal te versterken daar ik niet overal ontvangst heb met de router alleen. (ik heb de router overigens overal in het huis opgesteld en geen enkele plaats zorgt voor dekking in het hele huis + tuin.

verder zitten er 2 bekabelde pc's op het netwerk en een vijftal laptops gemiddeld.

ik wil ook even vermelden dat ik ten eerste niet echt perse geinteresseerd ben in n-routers; de reden daarvoor is simpelweg omdat ik er al zo eentje hebt getest (een linksys waarvan ik het juiste modelnummer niet meer weet) en ik dus ook met de fameuze n-standaard nog steeds geen volledige dekking heb. ten tweede kan ik dat systeem toch niet optimaal benutten daar de laptops allemaal enkel de g-standaard ondersteunen. (dus in het beste geval moet ik combineren)

ok, dat is dat.

de reden nu dat ik wens te veranderen is simpelweg omdat er veel gestreamd wordt, en veel gedownload (voornamelijk via u torrent)

probleem is nu dat al zelfs gebruik je eigenlijk weinig bandbreedte, de router er automatisch er veel voor uitrekt en na een vrij korte periode reeds begint te "flippen"

plots krijgen de andere laptops geen ip adres meer, of hun internet verbinding wordt plots erg traag.

de router even resetten en alles is terug in orde.

nu, die routers minstens één keer per dag en vaak zelfs meer dan dat resetten is er wat teveel aan voor mij.

ik hoop dat die uitleg meteen duidelijk maakt wat ik zoek in een router en anders hoor ik het wel.

de prijs is overigens van geen belang en voorstellen van accespoints of extenders zijn niet echt nodig daar die weinig verschil zullen uitmaken.

hier enkele modellen waar ik wel enkele goede reviews van vind.

* D-link: DI-724GU; Draadloze 108Mbps QoS Gigabit Router

* D-link: DGL-4300; 108Mbps draadloze Gigabit Ethernet router voor games

* Sitecom WL-308XR Gaming Router

dit zijn maar enkele voorbeelden overigens, het is niet zo dat ik twijfel tussen enkel deze drie. alle voorstellen zijn dus welkom.

ik weet dat het een erg lange uitleg is maar op deze manier probeer ik in één keer zo duidelijk mogelijk te zijn;

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hierthuis een Linksys WRT54GL router, die ik enkel gebruik omwille van zijn draadloze mogelijkheden. Het toffe aan dit ding is dat je het zendvermogen kunt instellen. Standaard draait zo'n dingetje op 28 miliwatt, maar je kunt verhogen tot 251 miliwatt. In dat laatste geval is hij 3 straten verder nog steeds te detecteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hierthuis een Linksys WRT54GL router, die ik enkel gebruik omwille van zijn draadloze mogelijkheden. Het toffe aan dit ding is dat je het zendvermogen kunt instellen. Standaard draait zo'n dingetje op 28 miliwatt, maar je kunt verhogen tot 251 miliwatt. In dat laatste geval is hij 3 straten verder nog steeds te detecteren...

hoi

de reden dat ik die versterker nodig heb is niet omwille van de grootte van het huis, maar door storende factoren. (aluminium schuifdeuren en metaal in de muren is waarop ik gok)

dus ik ben meer geinteresseerd in een stabiele router die wat aankan dan in eentje met een wat groter zendbereik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.